پوردستان خبر داد:

تجهیز ارتش ایران به تانک‎های تی-۹۰

فرمانده نیروی زمینی ایران اعلام کرد: ارتش ایران به زودی به تانک‌های روسی تی-۹۰ مجهز خواهد شد.

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرتیپ احمدرضا پوردستان گفت: کارهای مقدماتی برای خرید تانک‌های روسی انجام شده است و این تانک‌ها به زودی در اختیار ارتش ایران قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: ایران تانک‌های تی -72 تولید می کند که ظرفیت‌های آنها رضایت‌بخش است اما تانک‌های روسی تی-90 پیشرفته‌تر هستند.

ولادیمیر کوژین مشاور رئیس جمهور روسیه ماه گذشته گفته بود: روسیه تا پیش از پایان سال 2015 تحویل سامانه‌های ضد هوایی اس-300 پیشرفته را به ایران آغاز می کند.

کوژین گفت: قرارداد امضا شده است. امیدوارم که برخی قطعات امسال تحویل داده شوند و بقیه سال آینده تأمین خواهند شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اوایل ماه آوریل پس از توافق ایران و گروه پنج به علاوه بر سر برنامه هسته‌ای ایران، با امضای حکمی ممنوعیت فروش سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-300 را به ایران لغو کرد.

۱۰ دانشگاه برتر ایران در رتبه‌ بندی جهانی

بر اساس رتبه‌بندی «وبومتریکس» دانشگاه‌های جهان که توسط مرکز تحقیقاتی سایبرمتریکس اسپانیا انجام می شود، برای نخستین بار دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در جمع ۲۰۰ تا ۵۰۰ دانشگاه اول دنیا در این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

به گزارش افکارنیوز، اساس این رتبه‌بندی آن است که وب‌سایت دانشگاه‌ها به عنوان مهمترین ابزار ارتباط علمی، کانال آتی یادگیری الکترونیک، فروم جامعه علمی و ویترین یک دانشگاه به منظور جذب استعدادها و منابع، باید آینه تمام نمای وجودی یک دانشگاه باشد. بر همین مبنا این پایگاه بر اساس چند شاخص وب محور به این مهم اقدام می‌کند. رویت‌پذیری، کنش‌ورزی، آشکاری و سرآمدی از جمله شاخصهای این رتبه‌بندی هستند.

10 دانشگاه برتر ایران در رتبه‌ بندی جهانی

کرامت‌فر، کارشناس ارشد علم‌سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی ایسنا گفت: در رتبه‌بندی وبومتریکس 2015 دانشگاه‌ها، 25 هزار دانشگاه مد نظر قرار گرفته‌اند که از این تعداد 604 دانشگاه ایران (یعنی حدود 2.41 درصد) حضور دارند و در کل، دانشگاه‌های کشور نسبت به دوره قبل رتبه‌بندی، وضعیت بهتری کسب کرده‌اند.

طبقات پنج‌گانه این رتبه بندی شامل زیر 100، زیر 200، زیر 500، زیر 1000 و کل دانشگاه‌ها است.

وی افزود: از جمله نکات قابل توجه این رتبه‌بندی حضور پر رنگ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که می‌تواند حاصل توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این رتبه‌بندی‌ها، بررسی عوامل موثر و اقدامات آتی در این زمینه باشد.

به گفته وی، همچنین تمام دانشگاه‌ها به استثنای دانشگاه صنعتی شریف - با افت تقریبی 10 درصد- رشد مثبت در این رتبه‌بندی داشته‌اند و در این میان دانشگاه تربیت مدرس با حدود 57 درصد رشد بیشترین تغییرات مثبت را تجربه کرده است.

10 دانشگاه برتر ایران در رتبه‌ بندی جهانی

کرامت‌فر افزود: بر همین مبنا رتبه‌ کشور در رتبه‌بندی کشورها بر اساس دانشگاه‌های برتر آنها نیز بهبود یافته است و ایران با داشتن دو دانشگاه در جمع 200 تا 500 دانشگاه اول در رتبه سی و هشتم دنیا و بالاتر از ترکیه (رتبه چهل و یکم) و عربستان (رتبه چهل و چهارم) قرار گرفته است.

کارشناس ارشد علم‌سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: همچنین بر مبنای شاخص آشکاری که براساس تعداد فایلهای غنی منتشر شده در دامنه اصلی دانشگاه اندازه گیری شده و نشانگر تلاش یک دانشگاه برای ایجاد مخازن تحقیقاتی است، دو دانشگاه تهران و فردوسی مشهد به ترتیب در رتبه‌های 37 و 57 دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، در مجموع 10 دانشگاه برتر کشور در شاخص‌های مورد نظر رتبه‌بندی «وبومتریکس» شامل دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان،‌ علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی شریف، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی مشهد، علم و صنعت ایران هستند.

شکایت وزیر ورزش از آقای گل جهان به دادگاه

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان از علی دایی و علیرضا رحیمی سرمربی و مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرد.

در همین رابطه علی دایی و رحیمی امروز راهی دادسرای فرهنگ و رسانه شعبه 2 بازپرسی شدند و با ارائه مدارک و مستندات از خودشان دفاع کردند.

گودرزی وزیر ورزش و جوانان به دلیل نشر اکاذیب از سرمربی و مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس شکایت کرده است.

گفتنی است دلیل این شکایت به برکناری دایی و رحیمی از پرسپولیس برمی‌گردد چرا که دایی اعتقاد داشت این برکناری‌ها زیر نظر وزارت ورزش بوده اما مسئولان وزارت ورزش این موضوع را تکذیب کردند و حالا شکایت وزیر ورزش و جوانان از سرمربی و مدیرعامل سابق پرسپولیس رسانه‌ای شده است.

امروز هم دایی با ارائه مدارک و مستندات در برابر این شکایت از خود دفاع کرد.

بحران بهره‌وری در صنایع ایرا

استاد اقتصاد بین الملل آمریکا، با انتقاد از بزرگنمایی مشکلات اقتصادی ایران در دهه ۸۰ گفت صنایع ایران در دهه ۷۰ نیز به بن‌بست رسیده بود و دهه ۸۰ اساسا ادامه منطقی‌ همان شرایط با مسکّن درآمد‌های نفتی‌ بوده است.

 به گزارش مشرق، فرشید مجاور حسینی که یکی از اساتید اقتصاد بین الملل دانشگاه یو.سی‌‌‌. دیویس آمریکا است و دکترای اقتصاد خود را از همین دانشگاه اخذ کرده و سالها در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و مؤسسه عالی‌ در پژوهش و برنامه ریزی نیاوران عضو هیئت علمی‌ بوده‌، تحلیل خود را از تشریح وضعیت بهره وری طی دهه های مختلف در ایران انجام داده است که متن آن به این شرح است:

در اینجا از تکرار مطالب تاریخی‌ چگونگی‌ بروز بیماری هلندی در ایران که دیگران به قدر کفایت از آن گفته اند و نگارنده نیز در دهه 70 به کرّات در مورد آن نوشته و سخنرانی‌ کرده گذشته به موضوع مهمتری که کمتر به آن پرداخته شده  می‌پردازم.

صنایع ایران در دهه 70 نیز به بن‌بست رسیده بود
   
دوستان و همکاران پیشنهاد دهنده بسته اقتصادی چنان از مشکلات دهه 80 سخن می‌گویند که گویا پیش از آن مشکل قابل اعتنایی نبود. اگر چه اشتباهات اقتصادی  این دو دهه با یکدیگر  قابل مقایسه نیست و دهه هشتاد واقعا رکورد دار است ولی‌ حقیقت آن است که صنایع ایران در دهه 70 نیز به بن‌بست رسیده بود. دهه 80  اساسا ادامه منطقی‌ همان شرایط با مسکن  و یا بهتر بگوییم مخدر درآمد‌های نفتی‌ بود که مشکل اصلی‌ را از نظر‌ها پنهان می کرد.

اشکال اصلی‌ اقتصاد و صنایع ایران رکود بهره وری و ناکارآمدی عمومی است

اشکال اصلی‌ اقتصاد و صنایع ایران رکود بهره وری و ناکارآمدی عمومی است. این موضوعی است که از اواخر دهه 70 شناخته شده بود و نگارنده نیز در مورد آن بسیار نوشته است. مطالبی که در زیر آمده کپی‌ بخشهایی از گزارش طرح تحقیقاتی‌ به نام «بهره وری  در صنایع کارخانه ای ایران»  است که نگارنده آن را در 1380 برای وزارت صنایع و معادن کشور انجام داد. در ادامه جملاتی از آن گزارش بدون کوچکترین تغییری نقل می شود تا ابعاد مشکلی که کشور در آن زمان نیز با آن دست به گریبان بود روشن شود.

بخشهایی از گزارش طرح تحقیقاتی‌ «بهره وری  در صنایع کارخانه ای ایران» نگارنده در 1380

 "درآمد سرانه ایران در سال 1376 به طور واقعی معادل درآمد مقدار آن در سال 1346 یعنی 30 سال پیش از آن تاریخ است در حالی که طی همین مدت درآمد سرانه کره و یا سنگاپور 8 برابر شده است. تا سی و چند سال پیش درآمد سرانه ایران نزدیک دو برابر درآمد سرانه ترکیه و سوریه تقریباً نصف درآمد سرانه ایران بود. اما اکنون درآمد سرانه این دو کشور هر یک نزدیک به سی درصد بیشتر از ایران است. افزایش شکاف درآمدی میان ایران و کشورهای آ. سه. آن از این هم بیشتر است. سی و چند سال پیش درآمد سرانه ایران نزدیک به دو برابر درآمد سرانه  بود اما امروزه درآمد این دو کشور به ترتیب نزدیک به 3 و 5 برابر از ایران بیشتر است.  چه چیزی می‎تواند این رکود اقتصادی را آنهم در دوره ای که آهنگ رشد اغلب کشورهای در حال توسعه شتاب گرفته است توضیح دهد؟  در مقاله ای در سال 1378 مجاورحسینی ضمن طرح این سوال موضوع کاهش بهره وری عمومی در اقتصاد ایران پس از انقلاب اسلامی سال 1358 را مطرح می‎کند و با استفاده از حسابداری رشد نشان می‎دهد که در واقع طی دو دهه اخیر در میان 57  کشوری که آمار آن موجود بود ایران مطلقاٌ کمترین رشد در بهره وری کل (تفپ) را دارا  می‌باشد. به عبارت دیگر اگر چه در ایران سرمایه گذاری طی دهه‌های اخیر نسبت به سالهای قبل از انقلاب کاهش یافته است اما این موضوع تنها بخش کوچکی از سقوط رشد اقتصادی ایران را توضیح می‎دهد و قسمت اعظم آن همچنان بدون توضیح باقی می‎ماند."

"بررسی‌ها نشان می‌دهد که‌ میان نرخهای رشد ارزش افزوده و موجودی سرمایه در دوره 55-1345 و دوره های بعدی تفاوت کیفی وجود دارد. تفاوتها آنقدر فاحش است که در خواننده این تصور را ایجاد می‎نماید که گویا سری اول مربوط به کشوری مانند کره جنوبی یا سنگاپور و سری های بعد مربوط به کشورهای بحران زده آفریقایی می‌باشند."

"بخش صنعت ایران که تا سال 1355 یکی از پویاترین بخشهای اقتصادی  کشور محسوب می‌شد و در سطح جهانی نیز از رشد خوبی برخوردار بود در دهه های بعدی دچار بحران گردید به طوری که رشد بهره وری بخش از ارقام 3-4 درصدی به حداکثر صفر درصدی در سالهای پس از 1355 تغییر کرد."

"اگر چه بهره وری صنایع در دوره سه ساله پس از جنگ افزایش یافته است اما پس از سال 1370 هیچ روند پایدار، با ثبات و معنی داری از رشد بهره وری در صنایع ایران مشاهده نمی‎شود. این خود به خود نشان می‎دهد که کاهش فاحش بهره وری در سالهای پس از 1355 را نمی‎توان تماماً به آثار مخرب جنگ مرتبط دانست."

"بررسی متوسط نرخ رشد صنایع کارخانه ای ایران طی دوره 77-1368 نکات جالبی در مورد روند حرکت صنایع ایران طی سالهای اخیر را آشکار می‌سازد. اول انکه متوسط نرخ رشد بهره وری (6/1 درصد ) درمقایسه با عدد مشابه در دوره قبل از انقلاب ( 6/10) و معیارهای بین‌المللی بسیار کوچک است. "

"درباره تقریبا بی اثر بودن تحصیلات و صادرات امری هشداردهنده است، مجاورحسینی ( 1378) در مورد سرمایه گذاری زیادی در سرمایه انسانی و اثرات سود آن بر بهره وری هشدار داده بود. در آن مقاله وی استدلال می‎کند که بر اساس محاسباتی که از متوسط مشارکت سرمایه انسانی در درآمد هر سطح جهانی وجود دارد طی دهه 75-65 که تعداد دانشجویان کشور 170 هزار به یک میلیون و 192 هزار نفر افزایش یافته است. رشد درآمد سرانه ایران تنها از همین بابت می‎باید 3 درصد رشد می‎کرد در حالی که رشد سرانه در این دوره تقریباٌ صفر است. ریگرسیون فوق نیز همین مطلب را تأئید می‌کند این معادله بیان می‎کند که تحصیلات عملاُ هیچ اثرمعنی داری رشد بهره‎وری کارگران نداشته است."

"نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که سرمایه گذاری خصوصی اثری مثبت و بی ثبات اقتصاد کلان (‌بی ثباتی نرخ ا رز و سطح قیمتها )‌ اثری منفی بر بهره وری دارد. "

"سهم سرمایه گذاری خصوصی بیشترین اثر را بر بهره وری دارد. مکانیزم اثر گذاری سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی ممکن است به این ترتیب باشد که هر گاه بخش خصوص اعتماد بیشتری برای فعالیت در بازار می‌کند سهم آن افزایش می‌یابد و این متغیر در واقع یک مشخص برای وجود عوامل دیگری است. از سوی دیگر هر گاه دخالت دولت در بازار زیاد می‌شود سهم سرمایه گذاری خصوصی کاهش می‌یابد و احتمالاُ به فعالیتهای غیرکارخانه ای، مانند مستقلات می‌پردازد لذا بهره وری در بخش کاهش می‌یابد."

"نتایج حاصل بدست آمده از آزمونهای رگرسیونی نشان داد که تنها بزرگی کارگاه و سهم کارگران غیر تولیدی ارتباط معنی دار و قابل اندازه گیری با رشد بهره وری صنایع دارد. که اثر اولی بر بهره وری مثبت و دومی منفی می‌باشد. نتایج آزمونها وجود اثر معنی داری از سطح تحصیلات و  تجربه کارگران، هزینه بخش توسعه را بر بهره وری تأئید نکردند."

"نتایج آزمونها نشان می‎دهد که مقیاس اقتصادی در صنایع ایران اندکی نزولی است. اگر چه این آزمون مدرک قاطعی برای نزولی بودن بازده به بار نمی‎آورد اما از آن می‌توان برای رد این نظریه که گویا بازدهی اقتصادی در صنایع کارخانه ای ایران صعودی است استفاده نمود. همچنین آزمون رقابتی بودن قیمت گذاریها نشان  می‌دهد که قیمت گذاریها در صنایع کارخانه ای ایران فاصله زیادی با رقابت کامل دارد و مجموعاٌ  شرایط اقتصادی در صنایع کارخانه ای ایران غیر رقابتی است."

"به نظر می‎رسد توضیح رکود بهره وری در ایران نیز به هیچ عامل منفردی بستگی نداشته باشد و موضوع را می‌بایست در حوزه های دیگر پیگیری نمود  که لزوماٌ تمام آنها نیز  به معنای متعارف کلمه اقتصادی و یا قابل اندازه گیری نیستند. نتایج این مطالعه گر چه راهنمای روشنی از عوامل مؤثر بر رشد بهره وری صنایع ارائه نمی‎دهد اما نشان می‎دهد بسیاری از عواملی که تصور می‎رود بر رشد بهره وری مؤثر باشند عملاُ در اقتصاد ایران موثر عمل نمی‎کنند. موثر نبودن نقش صادارت و تحقیق توسعه بر رشد بهره وری در ایران با توجه به ناچیز بودن سهم آنها از فروش و تمرکز بسیار شدید آنها در چند بنگاه بسیار بزرگ شاید قابل فهم باشد اما موثر نبودن سطح تحصیلات کارکنان خود تکان دهنده است."

"یکی از مهمترین اهدافی که سیستم آموزشی کشور از سوبسید کردن آموزش دنبال کرده ایجاد سرریز حاصل از استخدام کارکنان تحصیل کرده و لذا افزایش بازده اجتماعی است. فقدان رابطه معنی دار بین تحصیلات کارکان و بهره وری نشان می‎دهد که در واقع این سوبسیدها به هدر رفته اند.  اما چرا  کارکنان تحصیل کرده منشأ رشد بهره وری در صنعت نیستند؟  یک پاسخ  آن است که بخش اعظم صنایع ایران نیازی به تحول برای بقای خود احساس نمی‌کنند و یا اینکه به‌دلیل فزونی هزینه بر فوائد از انجام تحول صرفنظر می‌کنند. هزینه تحول می‌تواند اشکال مختلف داشته باشد. به عنوان مثال رشد یک فرد خلاق می‌تواند موقعیت مدیر فعلی را تضعیف کند و این به عنوان هزینه ای غیرقابل قبول برای هرم مدیریتی بنگاه تلقی گردد. نداشتن انگیزه برای ایجاد تحول را می‎توان به تلاشهای را نت‌جویانه  احاد اقتصادی تعبیر نمود. اگر دریافتی تعدادی از کارکنان اعم از مدیر، مهندس و یا حتی کارگران به عملکرد تولیدی آنها ارتباطی نداشته باشد و یا بدتر آنکه دریافتی آنها تابعی از فعالیتهای غیر تولیدی و یا حتی ضد تولیدی آنها باشد،  اگر بخش قابل توجهی از در آمد بنگاهها تابعی از فعالیتهای غیر تولیدی در جهت رفع موانع تولید و یا اختصاص هر چه بیشتر سوبسیدهای گوناگون باشد آنگاه تعجبی نخواهد داشت  که خلاقیتها به جای فعالیتهای مولد در این مجاری صرف شوند."

"شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می‌دهد حرکت صعودی  در جامعه ایران به شکل فزاینده ای دشوار تر شده است. امروز کمتر مشاهده می‎شود که یک کارکن ساده صرفاٌ به دلیل ابراز لیافت در امر تولید و بهره وری بتواند در واحد تولیدی و یا خدماتی خود تا سطح مدیریت و یا حتی معاونت آن ارتقاء مقام یابد. عدم وجود تحرک اجتماعی و وجود انحصارات در مشاغل که بعضاً به پیش و پا افتاده ترین مشاغل و مناصب نیز تعمیم یافته است شاید کلید فهم رکود بهره وری در اقتصاد ایران باشد. پدیده مهاجرت گسترده نیروهای متخصص ایرانی به خارج کشور و شتاب گیری آن طی سالهای گذشته می‌تواند خود معلول همین پدیده باشد."

بحران دهه 70 به مراتب وخیم تر شده است

اکنون بعد از نزدیک به 14 سال از انجام آن مطالعهٔ شواهد و قرائنی وجود دارد که نشان می دهد بحرانی که در  دهه 70 قابل مشاهده بود اکنون به مراتب وخیمتر شده است. 

برگرفته از وب سایت شهر خبر

مذاکره با ایران بی فایده است!/ درخواست «گزينه نظامی بسيار معتبر و فوری»

 در شرایطی که اکثر کشورهای اروپایی و حتی مسئولان کاخ سفید از ضرورت تعامل سازنده با رئیس جمهور جدید ایران سخن گفته اند، صهیونیست ها همچنان بر طبل جنگ طلبی می کوبند.

وب سایت رادیو فردا (radiofarda) درگزارشی زیر عنوان "وزير امور راهبردی اسرائیل می گوید گفت‌وگوهای اتمی با ایران بی‌فایده است" نوشت:

"يووال اشتاينيتز"( Yuval Steinitz)، وزير امور راهبردی اسرائيل، می‌گوید آخرين فرصت مذاکرات اتمی با ايران از دست رفته و اين گفت‌وگوها بی فايده است. به گفته این وزير اسرائيلی، ايران در شش ماه آينده اورانيوم غنی شده کافی برای توليد اولين بمب اتم خود را خواهد داشت.
وزير امور راهبردی اسرائيل همچنین خواهان آن شده است که "گزينه نظامی بسيار معتبر و فوری" در برابر ايران گذاشته شود.
در حالی که مقامات ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده اند، قرار است امروز دوشنبه محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران با "کاترين اشتون" مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا و ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا در نيويورک، گفت و گو کند.

هشدار رسانه ها در آستانه سفر روحانی به نیویورک

در روزهای اخیر برخی فعالان رسانه ای کشور در مورد پیشبرد سیاست نرمش و دیپلماسی فعال از سوی دکتر روحانی تذکراتی داشته و تاکید داشتند که این نرمش ها نباید "ذلیلانه" باشد. حفظ عزت و کرامت ایران اسلامی در کنار فعالیت های دیپلماسی موثر خواست اکثر رسانه های داخلی بوده است.

بی بی سی انگلیس (BBC) طی گزارشی به این موضوع پرداخته که خلاصه ای از آن در پی می آید:

در آستانه سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، تعدادی از رسانه های اصولگرا در مورد تبعات "نرمش" او در سیاست خارجی هشدار داده اند. خبرگزاری فارس، یکشنبه ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) یادداشتی را منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است که برخی از اقدامات دولت جدید ایران در عرصه سیاست خارجی، "قهرمانانه" و "حکمت آمیز" به نظر نمی رسند.

سرمقاله روزنامه کیهان به قلم حسین شریعتمداری نماینده رهبر جمهوری اسلامی در این روزنامه هم به تخطئه کسانی پرداخته که تصور می‌کنند اظهارات اخیر رهبر ایران به معنی رضایت به "صلح با دشمن" است. آیت الله خامنه ای هفته پیش در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران گفت که مخالفتی با "حرکت‌های صحیح دیپلماسی" ندارد و به "نرمش قهرمانانه" معتقد است.

آقای شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشته است: "ممکن است کسانی با استناد به وادادگی برخی از خواص، شرایط امروز را با دوران امام حسن که با خواص آلوده روبه‌رو بودند مقایسه کنند و حال آنکه در صدر اسلام و چند دهه بعد از آن، نگاه مردم به خواص بود... اما، در عصر حاضر و دوران بعد از انقلاب اسلامی، مردم بارها نشان داده‌اند که نگاهشان به رهبری است و نه خواص."

خبرگزاری فارس در بخش دیگری از نوشته ای که در انتقاد از حسن روحانی منتشر کرده، تاکید کرده که اگر "نرمش‌های احتمالی دولت یازدهم قهرمانانه نباشند" و "ذلیلانه باشند"، بر اقتصاد و امنیت کشور تاثیر منفی بر جای خواهند گذاشت.

در واکنشی دیگر به مصاحبه آقای روحانی با ان بی سی، روز گذشته سایت یالثارات ارگان گروه "انصارحزب الله" به انتشار تفسیری پرداخت که سخنان رئیس دولت در جریان این مصاحبه را حاوی نرمش هایی "که قهرمانانه نیستند" توصیف می کرد. در این تفسیر آمده بود: "اینکه ایشان رژیم غاصب صهیونیستی را یک کشور بنامند، کمک های ایران به سوریه را صرفاً و موکداً کمک های غذایی و دارویی بنامند، از اعتراف به ضعف های آمریکا طفره بروند، درباره افسانه هولوکاست به گفتن جمله من تاریخدان نیستم بسنده کنند و در مقابل این همه تاریخ جنایتکاری آمریکا علیه مردم ایران فقط عبارت گله مندی مردم ما از آمریکا را بر زبان بیاورند، از ایشان بسیار بعید بود."

نوشته انتقادآمیز یالثارات، همچنین تاکید داشت: "باید این نکته را نیز مورد اشاره قرار داد که با این حرف‌های کلی دل هیچکس نرم نخواهد شد! مردم دنیا این حرف‌ها را با شعارهای مرگ بر آمریکای ملت ایران در راهپیمایی ها، مواضع انقلابی رهبر جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت های سریع ایران تطبیق خواهند داد و این طور خواهند فهمید که روحانی هم مثل احمدی نژاد آمده که برود و احیاناً نیم نگاهی به اشاره های مشایی هایش! دارد".

همزمان با این مقاله، سایت رجانیوز، بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق را منتشر کرده که تاکید دارد "دشمنی با نظام سلطه و استکبار جهانی از جمله ثابتات اندیشه امام و مقام معظم رهبری است که مسئولین کشوری نیز می بایست به آن پایبند باشند".

واکنش های فوق در شرایطی صورت گرفته که رئیس جمهور ایران به زودی برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر می کند و قرار است روز سه شنبه در مقر این سازمان در نیویورک سخنرانی کند.

بررسي تفکرات رهبر انقلاب از ديد گنجی در فارين‌افرز؛ [آیت‌الله] خامنه‌ای کیست؟

اکبر گنجی روزنامه‌نگار و نویسنده فراری در در تازه‌ترین شماره نشریه فارين‌افرز متعلق به اندیشکده شورای روابط خارجی که هفته آينده منتشر خواهد شد سعی کرده جهان‌بینی و تفکرات رهبر انقلاب را از منظر خود تبیین کند!

اکبر گنجی نویسنده و روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب دیروز و ضدانقلاب فراری امروز که چندسالی است به اردوگاه دیگر عناصر افراطی و فراری در آمریکا و کشورهای اروپایی ملحق شده است، در شماره سپتامبر و اکتبر نشریه اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، دیدگاه‌ها و تفکرات رهبر انقلاب را به زعم خود بررسی و تبیین کرده است. این نشریه که قرار است هفته آینده منتشر شود به دلیل طراحی متفاوت این شماره خود بسیار خبرساز شده است.

در خلاصه منتشر شده از این مقاله اکبر گنجی آمده است:

براساس جزئیات ارائه شده از شخصیت و تفکرات رهبر ایران از سوی اکبر گنجی، [آیت‌الله] خامنه‌ای فردی غیرعقلانی، احساساتی یا متعصب نیست که به دنبال فرصت برای دشمنی کردن باشد. این بدان معناست که فضا و فرصت برای بهبود روابط ایران و آمریکا وجود دارد و واشنگتن باید [آیت‌الله] خامنه‌ای را متقاعد کند که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی نیست.

این مقاله اکبر گنجی که ابتدا بصورت فارسی نوشته شده است، پس از ترجمه در شماره جدید فارين‌افرز منتشر خواهد شد و به گفته مدیر مسؤول آن، علت انتخاب این موضوع، شناخت کم جامعه آمریکا از رهبری ایران است که "قدرت سیاسی بسیار دارد و تصمیماتش با پیامدهای مهم منطقه‌ای و بین المللی همراه است''.

"گرین روز" مدیر این نشریه می‌گوید برخلاف رؤسای جمهوری ایران که تحلیل‌های بسیاری از آنها منتشر می شود، ناظران آمریکایی در مورد دیدگاه‌ها و پیشینه فکری آیت‌الله خامنه‌ای که تصمیم گیرنده اصلی در ایران است اطلاعات محدودی دارند.

در ادامه خلاصه این مقاله آمده است: با انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران که نامزدی نزدیک به اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود، بسیاری این پیروزی را منادی حرکت ایران به سوی آزادی و عقلانیت در سیاست داخلی و خارجی دانسته‌اند. اما شخصیت تعیین‌کننده در سیاست ایران رئیس‌جمهور نیست؛ بلکه رهبر ایران است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای براساس قانون اساسی ایران رهبر عالی این کشور است و اختیار و نفوذ گسترده‌ای بر اکثر نهادهای کشور دارد و از سال 1989 که به رهبری ایران انتخاب شد تا کنون برای تقویت این تأثیرگذاری تلاش کرده است.

چه بصورت رسمی و چه غیر رسمی، قوای سه ‌گانه ایران مستقیما زیر نظر رهبری فعالیت می‌کنند. [آیت‌الله] خامنه‌ای، رهبر عالی ایران، فرمانده کل نیروهای مسلح و ایدئولوگ اصلی جمهوری اسلامی است. در سیاست و خط مشی ایران، نظرات وی است که در نهایت مسیر حرکت را مشخص می‌کند.

اکبر گنجی در این مقاله زندگینامه رهبر معظم انقلاب را از منظر خود نوشته و مسیر تکامل علمی و دینی ایشان از دوره نوجوانی تا آشنایی با آموزه‌های اخوان‌المسلمین و آثار سید قطب پرداخته است و مدعی شده است که این مقاله را بدون دخالت دادن دیدگاه‌های سیاسی‌اش نوشته است.

سیر تحول فکری اکبر گنجی نویسنده و روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب دهه هفتاد ایران که فردی متعصب در قبل از انقلاب و اوایل آن که مشهور به برخورد خشن با مردم بود - تا بعد از انقلاب، دوره اصلاحات و تا به امروز که به انکار امام زمان(عج) و کلام الهی بودن قرآن رسیده است، بسیار قابل تأمل است. نظریات متنقاض و عجیب گنجی در بعضی از حوزه‌ها حتی صدای خارج‌نشینان و هم‌فکران وی را نیز درآورده است که در گزارش‌های پیشین مشرق به تفصیل به آن‌‌ها پرداخته شده است.

گنجی پس از شرکت در کنفرانس اهانت‌آمیز برلین در سال 1379 بازداشت شد. گنجی یکی از مهره‌های اصلی اصلاح‌طلبان برای تخریب چهره و وجهه آیت‌الله هاشمی رفسنجاني نیز بود که با انتشار کتاب "عالیجناب سرخپوش" صراحتاً وي و برخی از سران نظام را به دست‌داشتن در قتل‌های زنجیره‌ای متهم کرد.

اندیشکده شورای روابط خارجی از قدیمی‌ترین و تأثیرگذارترین اتاق‌های فکر فعال در سیاست خارجی آمریکاست و نشریه فارين‌افرز نیز با بیش از 90 سال سابقه، از جایگاه مهمی در تعیین خطی مشی سیاست‌های آمریکا بویژه در قبال ایران برخوردار است.

تیر خلاص حاج منصور به احمدی نژاد

حاج منصور ارضی مداح مشهوری که بعد از ایراد صحبت هایی درباره مشایی به دادگاه رفته و بعد در نهایت به جریمه نقدی محکوم شد، از گزارش آخر احمدی نژاد انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این مداح که پیش تر از حامیان احمدی نژاد به شمار می رفت، در دولت دهم جزو منتقدان تند وی شد. حاج منصور در برنامه مناجات ماه مبارک رمضان در مسجد ارک در حالی که اوصاف دروغگویان را تشریح می کرد، با اشاره به گزارشی که احمدی نژاد از عملکرد هشت ساله اش ارائه کرده است، گفت: چرا نمی گویی که برای دین مردم چه کرده ای؟ چرا گزارش نمی دهی که در این ۸ سال برای استقرار حجاب اسلامی چه فعالیتی انجام داده ای؟

حاج منصور همچنین ادامه داد: چند بار تا کنون به مسئول پلیس کشور راجع به امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با اراذل و اوباش تذکر داده اند؟ نه گذاشتند پلیس کارش را بکند، نه خودشان اقدامی کردند.

وی یادآور شد: اگر همه کار بکنی اما به دین مردم و ارزش ها بی توجه باشی، ارزشی ندارد و برکت کارها هم از بین می رود.

این مداح با بیان اینکه باید در صحبت هایمان انصاف داشته باشیم، افزود: حال باید صبر کنیم و ببینیم نفر جدیدی که دولت را تحویل می گیرد چه خواهد کرد. نباید قبل از فعالیت وی، موضع بگیریم. ابتدا باید عملکردش را مشاهده کنیم، بعد منصفانه نظر بدهیم.

وی البته نتوانست نگرانی های خود را پنهان کند و گفت: برخی اسامی را که شنیده ام، جای تامل دارد. امیدوارم اعتدالی که نامش را برده اند، منجر به محدودیت بیشتر برای نیروهای ارزشی و محجبه ها نشود

راه اندازی دانشگاه از سوی احمدی نژاد باید به تصویب دولت جدید برسد

یک منبع آگاه با ارائه جزئیات جدیدی از راه اندازی دانشگاه احمدی نژاد، گفت: اساسنامه یا اعضای هیئت مؤسس دانشگاه احمدی نژاد باید به تصویب دولت جدید برسد.

یک منبع آگاه در شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: در آخرین جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی نژاد، راه اندازی دانشگاه از سوی وی با موافقت اصولی اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که این امر ابهامات زیادی را به همراه داشت.

وی افزود: بر اساس قانون باید نوع دانشگاه مورد نظر از سوی محمود احمدی نژاد مشخص شده و به شورایعالی انقلاب فرهنگی ابلاغ و در جلسات آینده مورد بررسی قرار گیرد که جلسات بعدی شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز تحت ریاست رئیس جمهور جدید برگزار می شود.

این منبع آگاه اظهار داشت: اگر نوع دانشگاه موردنظر، دانشگاه خاص مورد تائید وزارت علوم باشد اساسنامه آن باید در شورای معین یا صحن شورایعالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسد و اگر این دانشگاه، غیرانتفاعی باشد اعضای هیئت مؤسس آن باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود.وی گفت: در اینصورت راه اندازی دانشگاه توسط احمدی نژاد زیر نظر رئیس جمهور جدید بررسی می شود.

طنز (خیانت در حد اعلا)

صدای زنگ تلفن - دخترک گوشی رو بر میداره - سلام . کیه؟

- سلام دختر خوشگلم منم بابایی! مامانی خونه است؟ گوشی رو بده بهش!

- نمیشه!

- چرا؟

- چون با عمو حسن رفتن تو اطاق خواب طبقه بالا در رو هم رو خودشون بستن!

...

سکوت

...

عمو حسن نداریم!

- چرا داریم. الآن پهلو مامانه.

- ببین عزیزم. اینکاری که میگم بکن. برو بزن به در و بگو بابا اومده خونه!

- چشم بابا!

...

...

چند دقیقه بعد

...

- بابا جون گفتم.

- خوب چی شد؟

- هیچی. همینکه گفتم یهو صدای جیغ مامانم اومد بعد با عجله از اطاق اومد بیرون همینطور

که از پله ها میدوید هول شد پاش سر خورد با کله اومد پایین. نمیدونم چرا تکون نمیخوره

دیگه؟

- خوب عمو حسن چی؟

- عمو حسن از پنجره پرید توی استخر. ولی پریروز آب استخر رو خودت خالی کرده بودی یک

صدای بامزه ای داد نگو! هنوز همون طور خوابیده!

- استخر؟ کدوم استخر؟ ببینم شماره ******** نیست؟

- نه!

- ببخشین مثل اینکه اشتباه گرفتم

پرسپولیس؛ محبوب مردم و بازیچه سیاست!

پرسپولیس یکی از محبوب ترین تیم های قاره آسیاست که تماشاگران و طرفداران بسیاری دارد اما این باشگاه پرطرفدار یک رویه کاملا غیر ورزشی و غیر حرفه ای دارد و آن تغییر مداوم و بی برنامه مدیرانش است.

پرسپولیس در سال های اخیر بارها دچار تغییر و تحول مدیریتی شده است. مدیرانی که مشخص نیست برای چه آمده اند و به چه دلیل رفته اند!؟

اگر یکی از مهم ترین زمینه های پیشرفت و توسعه در ورزش را ثبات مدیریت و برنامه های بلند مدت بدانیم بدون اغراق پرسپولیس این ویژگی مهم را در سال های اخیر نداشته است.

شاید یکی از دلایل ناکامی این تیم در میدان فوتبال هم همین تغییرات مداوم مدیریت باشد. باشگاه هیچ برنامه میان مدت و بلند مدتی ندارد زیرا مدیران باشگاه ها خودشان نمی دانند برای چند وقت مستاجر باشگاه پرسپولیس هستند تا بتوانند برای آن برنامه ریزی داشته باشند بنابراین همه مدیران می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن، پرطرفدارترین تیم ایران را به سرمنزل مقصود برسانند که این کار نشدنی است.

مابقی مطلب را در ادامه مطلب بخوانید

ادامه نوشته

درخواست حکم حکومتی احمدی نژاد از رهبر انقلاب

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه درباره تایید صلاحیت ها رهبری فرمودند در این انتخابات هیچ دخالتی نمی کنم و حکم حکومتی نمی دهم، گفت: رییس جمهور سه بار برای حکم حکومتی خدمت رهبری رفت و چانه زنی کرد اما رهبری خواسته رییس جمهور را قبول نکردند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسا ، حجت الاسلام حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه شامگاه پنج شنبه در همایش استادان بسیجی قم که در سالن اجتماعات شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با بیان این که دشمنان در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال ایجاد چالش بودند، گفت: نخستین چالش دشمن در انتخابات چالش مشارکت مردمی در این رویداد سیاسی بود.

وی با تأکید بر این که مهمترین عامل بقای انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته، مشارکت مردمی است، ابراز کرد: در طول تاریخ هیچ نظام اسلامی نبوده که بتواند سه دهه با قدرت و اقتدار حرکت کرده و پیشرفت کند و قطعا این امر مرهون پشتوانه مردمی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که این مردم هستند که اقتدار نظام اسلامی را حفظ می کنند، اظهار کرد: مردم همیشه با اقتدار و بصیرت در برابر دشمن ایستاده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده اند.

حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به این که دشمن امید داشت بواسطه تحریم ها مشارکت مردم را بشکند، گفت: رهبری از این توطئه دشمن آگاه بودند و فرمودند دشمن با این تحریم ها به دنبال خسته کردن و شکستن مقاومت مردم است.

وی با اشاره به این که دشمن بواسطه تحریم ها به دنبال ایستادگی مردم در برابر نظام بود، گفت: آنها می خواستند محاسبات مسؤولان را نیز تغییر دهد که تا حدودی در این زمنیه موفق بودند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز کرد: آنها می گفتند اگر مشارکت مردم را به زیر ۵۰ درصد برسانیم برای ما موفقیتی بزرگ است.

حجت الاسلام حاج صادقی ادامه داد: دشمن با پایین آمدن مشارکت مردم به دنبال این بود که نشان دهد تحریم ها کارساز بوده و کشورهای اروپایی را متقاعد کند تا تحریم های سیاسی و اقتصادی را تشدید کنند.

وی با بیان این که دشمنان پس از رد صلاحیت برخی از شخصیت های نظام، امیدوار به عدم مشارکت مردم در انتخابات شدند، گفت: متأسفانه برخی از روزنامه های داخلی نیز در این زمینه بلندگوی دشمن شده بودند و نقشه های آنها را عملیاتی می کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: با توجه به همه فشارها و تحریم ها مردم در انتخابات ۲۴ خرداد با حضور ۷۲/۲ درصدی خود یک مشارکت عجیب و حماسه ای بزرگ را خلق کردند که باید از این بابت خدا را شکر کنیم.

حجت الاسلام حاج صادقی ادامه داد: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد نشان دادند فشار، سختی و رفتار بد برخی از مسؤولان را می بینند اما حاضر نیستند اصل انقلاب را با این مسائل معاوضه کنند.

وی تأکید کرد: اعتراف دشمنان به مشارکت بالای مردم در انتخابات ۲۴ خرداد با وجود مشکلات اقتصادی و سیاسی تأکید دیگری بر حضور چشمگیر مردم بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ایجاد فضای امنیتی در انتخابات را چالش دوم دشمن ذکر کرد و گفت: دشمن با استفاده از تجربه های گذشته به ویژه در سال ۸۸ تلاش کرد تا به انتخابات از نظر امنیتی آسیب برساند.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که چندین گروه مأموریت داشتند در انتخابات ۲۴ خرداد مشکلات امنیتی به وجود بیاورند، ابراز داشت: اکثر این گروه ها از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شدند و بقیه نیز نتوانستند کاری انجام دهند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امسال یکی از بی نظیر ترین انتخابات ها از نظر امنیتی در کشور برگزار شد.

وی با اشاره به رد صلاحیت برخی از شخصیت ها در انتخابات ریاست جمهوری، واکنش دشمن در این زمینه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در مراحل قبلی نظام نگران حضور حداکثری مردم در انتخابات بود و با حکم حکومتی برخی را بر می گرداندند، اما امروز آنقدر نظام

اسلامی با ثبات و مطمئن است که نیازی به حکم حکومتی ندارد. این یعنی ثبات و اقتدار همراه با انعطاف و مردم سالاری.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که کاندیداها در مناظره ها از آزادی کامل برخوردار بودند، ابراز کرد: برخی از کاندیداها به نظام انتقاد کردند و مقاومت را با گرسنگی یکی دانستند، آنها فکر می کردند مقاومت یعنی در مقابل دشمن حرف نزدن در حالی که مقاومت یعنی منفعل نبودن و با دشمن از موضع قدرت سخن گفتن.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به رفتار درست کاندیداهای شکست خورده در انتخابات ۲۴ خرداد و عدم رخداد حادثه ای پس از انتخابات، گفت: از رقبای منتخب ملت و جریان اصولگرایی که نشان دادند به قانون احترام می گذارند باید تشکر کرد.

وی ادامه داد: کسانی که تفاوت یازده میلیون رأی را در سال ۸۸ بر نتافتند ببینند امروز اصولگرایان با دویست، سیصد هزار اختلاف رأی انتخابات را پذیرفتند و حرف از تقلب نزدند و نخستین کسانی که به رییس جمهور تبریک گفتند رقیبان او بودند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: انتخابات آرام و بدون حادثه انجام گرفت و دشمن عصبانی است و در این زمینه نیز به اهداف خود دست پیدا نکرد.

حجت الاسلام حاج صادقی عدم سلامت انتخابات را سومین چالش دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن اصرار داشت که در ایران انتخابات سالم برگزار نمی شود و نمی توان به انتخابات ایران اعتماد کرد و رهبری در جواب آنها فرمودند؛ به درک که انتخابات ایران را قبول ندارید.

وی ادامه داد: دشمن مدت ها کار می کرد تا مردم را نسبت به نتیجه انتخابات بی اعتماد کند و فرضیه تقلب نیز از همین جا آغاز شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: یکی از چهره های بزرگ نظام که در فتنه ۸۸ یازده میلیون رأی را برنتافت پس از انتخابات ۹۲ بیانه می دهد و انتخابات ایران را یکی از بزرگ ترین و دموکراتیک ترین انتخابات جهان می داند و کوچک ترین شبهه ای به این انتخابات وارد نمی کند.

حجت الاسلام حاج صادقی با اشاره به این که انتخابات پیروزی بزرگی برای ما است، تأکید کرد: این انتخابات مهر بطلانی بر همه تبلیغات گذشته زد و دروغ بودن ادعای تقلب را نمایان کرد.

وی بیان کرد: حتی یکی از کاندیداهای جریان اصولگرا نگفت من روی این دویست، سیصد هزار رأی حرف دارم و هیچ کدام درخواست بازبینی صندوق را نیز ندادند و همان شب به رییس جمهور منتخب تبریک گفتند؛ این که نخستین تبریک گویندگان رییس جمهور منتخب رقیبان او بودند، اعتبار جمهوری اسلامی را می رساند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به پیام تبریک دشمنان نظام اسلامی برای منتخب ملت، گفت: آنها یا حافظه خود را از دست داده یا خیال می کنند ما حافظه نداریم؛ این ها یک هفته قبل گفتند انتخابات ایران اعتبار ندارد و هر چه نتیجه آن باشد قبول نمی کنیم اما

امروز پیام تبریک می دهند، آیا اگر کسان دیگری انتخاب می شدند آنها همین گونه رفتار می کردند؟

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: گاهی انتخاب شدن یک کاندیدا که در مناظره ها منتقد نظام است، یک لطف خفی خداوند است.

وی با بیان این که دشمنان بر روی نخستین کنفرانس خبری منتخب مردم حساب ویژه ای باز کرده بودند، گفت: رهبری پشتیبان این رییس جمهور منتخب، همچون رییس جمهورهای گذشته هستند، ایشان قبل از نشست خبری به منتخب مردم فرمودند؛ بدانید نخستین مصاحبه شما در دنیا بسیار قابل توجه است و افراد با انگیزه های مختلفی سؤال می کنند. خدا را شکر که رییس جمهور منتخب ما توانست به زیبایی به آنها پاسخ داده و محکم در برابر آنها بایستد.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که چالش در نتیجه انتخابات ۲۴ خرداد از دیگر اهداف دشمن بود، ابراز کرد: دشمن تلاش کرد خروجی انتخابات رییس جمهوری باشد که یا اصولگرای محکمی باشد که در برابر آنها بایستد و تقابل، تضاد و درگیری با آمریکا را در دستور کار خود قرار دهد تا زمینه برای برخورد با او از سوی دشمن فراهم شود، یا رییس جمهوری منفعل در برابر آنها انتخاب شود و دشمن را ارباب خود بداند و این رییس جمهور منفعل بتواند حاکمیت دو گانه را که از اهداف دشمن است در ایران رقم بزند.

وی با بیان این که اصولگرایان در جریان انتخابات اشتباه کردند، گفت: از اصولگرایی نباید دست کشید و کاندیداهای جریان اصولگرایی در به وجود آمدن این قضایا کمک کردند، اما خبر نداشتیم خدا تدبیری می کند و رییس جمهوری منتقد به نظام اما محکم نسبت به اصولش را سر کار می آورد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر این که رییس جمهور منتخب وامدار اصلاح طلبان و اصولگرایان نیست، گفت: پس از پیروزی منتخب ملت در انتخابات، یکی از رؤسای احزاب اصلاح طلب به منتخب مردم می گوید حالا وقتش است اقدام کرده و سران فتنه را آزاد کنیم، که منتخب مردم در جواب او می گوید این که خودت آزاد هستی باید خدا را شکر کنی.

وی ادامه داد: منتخب مردم در کنفرانس خبری نیز در پاسخ به این سؤال که مطالبات اصلاح طلبان را فراموش نکنید، گفت: من رییس جمهور ملت هستم نه رییس جمهور یک گروه خاص.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که اصلاح طلبان تلاش می کنند تا منتخب مردم را مصادره کنند، ابراز کرد: شعار رییس جمهور اعتدال است و اعتدال قسیم اصولگرایی نیست و نفی اصولگرایی هم نیست، چون اصولگرایی یعنی استقامت بر احکام خدا، اعتقاد به

ولایت فقیه و اعتقاد به مشارکت مردمی و این اصولگرایی خلاف اعتدال نیست، اعتدال یک روش عمل است و نمی گوید « الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» غلط است.

وی با بیان این که در نظام اسلامی یک سیاسیت گذار بیشتر وجود ندارد که آن هم ولی فقیه است، گفت: رییس جمهور رییس قوه مجریه است نه نظریه پرداز و سیاسیت گذار در روابط خارجی، سیاست های خارجی دست رییس جمهور نیست بلکه دیپلماسی خارجی بر عهده رییس جمهور است.

حجت الاسلام حاج صادقی با انتقاد از کاندیداهایی که در مناظره ها سخن از تغییر و تحول در سیاست خارجی می گفتند، اظهار کرد: این سخن درستی نبود، چون سیاست خارجی دست شما نیست که بخواهید آنر ا تغییر دهید این ها در حوزه اختیارات ولایت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به عملکرد دولت فعلی، گفت: اگر این دولت یک سری اقدامات افراطی انجام داد به خاطر این بود که از اصولگرایی خارج شده بود و ما از زمانی به این دولت منتقد شدیم که اصلاح طلب شده بود.

وی با اشاره به ملاقات اخیر خود با احمدی نژاد، گفت: به رییس جمهور فعلی گفتم؛ شما با گفتمان انقلاب وارد صحنه شدید و حزب الله هم از شما حمایت کرد چرا گفتمان شما تغییر کرد.

حجت الاسلام حاج صادقی بیان کرد: مشکل ما با افراط های برخی از مدیران دولتی را نباید به حساب اصولگرایی گذاشت ما از اصولگرایان دفاع نمی کنیم از اصولگرایی حمایت می کنیم و اصولگرایی را ادبیات انقلاب اسلامی می دانیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به عملکرد چند روزه منتخب مردم، گفت: دشمن مشاهده کرد رییس جمهور منتخب نسبت به رهبری محکم است و این امر را در عملکرد همین چند روز اخیر خود نشان داد؛ امروز منتخب مردم در جمع اعضای ستاد انتخاباتی خود گفت: اگر رهبری و مدیریت ایشان نبود کشور امروز به این پیروزی نمی رسید و بسیاری از این سخن او عصبانی شدند.

وی با تأکید بر این که امروز برخی به منتخب مردم مشاوره می دهند که خودت عمل کن و به رهبری کاری نداشته باش، ابراز کرد: عملکرد رییس جمهور منتخب در کنفرانس خبری مثبت بود، اما در آینده با مشکلاتی روبرو خواهد شد که باید کمکش کرد.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان این که ما ایتدا دلمان نمی خواست چنین اتفاقاتی در انتخابات ۲۴ خرداد بیفتد، گفت: این جمله رهبری که پس از انتخابات فرمودند تا ببینیم خدا قلوب مؤمنان را به سمت چه کسی هدایت می کند بسیار آرام بخش بود و خدا دل ها را آنجایی برد تا رییس جمهوری انتخاب شود که شایسته باشد.

وی با بیان این که در انتخابات ۲۴ خرداد حماسه سیاسی به معنای واقعی اتفاق افتاد، گفت: به خاطر این حضور و خلق حماسه باید خدا را شکر کرد.

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: تفاوت این انتخابات با دیگر انتخابات چه بود که رهبری فرمودند در این انتخابات هیچ دخالتی نمی کنم و حکم حکومتی نمی دهم، یک روز قبل از اعلام شورای نگهبان، ائمه جمعه استان ها و نمایندگان ولی فقیه مهمان رهبری بودند و رهبری فرمودند در این مرحله نه به شورای نگهبان چیزی گفتم و نه می گویم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: رییس جمهور سه بار برای حکم حکومتی خدمت رهبری رفت و چانه زنی کرد اما رهبری خواسته رییس جمهور را قبول نکردند.

وی با بیان این که احمدی نژاد می خواست قهرمان ملی شود اما راه قهرمانی را غلط رفت، گفت: رییس جمهور برای رسیدن به هدف باید دست از برخی اقدامات خود بر می داشت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به این که امروز رییس جمهور منتخب در برابر چالش های منطقه ای، داخلی و بین المللی قرار دارد، ابراز کرد: امروز باید با تمام وجود به منتخب مردم کمک کنیم.

حجت الاسلام حاج صادقی تأکید کرد: نمی خواهیم رییس جمهور منتخب زمین بخورد، باید به او کمک کرد، ممکن است برخی از ما به خاطر گفتمان مطرح شده منتخب مردم می خواستیم کسان دیگری انتخاب شوند، اما امروز به او تبریک می گوییم و این اتفاق را کار خدا دانسته و با تمام قدرت آماده کمک به او هستیم؛ روحیه بسیجی و فداکاری و روحیه ولایت مداری نیز این را می رساند چون موفقیت منتخب مردم موفقیت انقلاب اسلامی است.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که محور بحث های روحانیت باید رابطه انقلاب اسلامی با نهضت ظهور باشد، گفت: فوکویاما گفته مهدویت را نمی شود از شیعه گرفت اما باید امام زمان مجازی جای امام زمان حقیقی را بگیرد و بگوید انقلاب و مبارزه به شما ربطی ندارد، باید بسوزید و بسازید تا من ظهور کنم.

روحانی بخواند/ همه تحریم‌های غرب علیه ایران (+جدول)

کج دار و مریز، چهار سال دوره دهم ریاست جمهوری احمدی نژاد اوایل مرداد به پایان می‌رسد و بی‌شک بزرگترین میراثی که حسن روحانی در اختیار خواهد گرفت، حجم گسترده‌ی تحریم‌های آمریکا و متحدانش بر بنگاه‌های اقتصادی، صنعت نفت ایران، بانک مرکزی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی است.
به گزارش نامه، یکی از مهمترین وعده‌های تبلیغاتی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور منتخب ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد، برداشته شدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران همزمان با تاکید بر حق مسلم کشورمان برای دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بود. موضوعی که وی در نخستین کنفرانس خبری پس از پیروزی نیز بر آن تاکید و بر برداشته شدن گام‌های عملی در این زمینه همراه با شفاف سازی در پرونده هسته‌ای ایران تصریح کرد.

دور دوم دولت پر سروصدای محمود احمدی نژاد، افتان و خیزان و به زعم بسیاری از کارشناسان و مدیران در داخل و خارج از کشور با سوء مدیریت در عرصه اقتصادی سرانجام سپری شد. در این دوران، قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل در سال 1389 به تصویب رسید. بانک مرکزی و چند بانک دیگر اعم از تجارت و ملی نیز تحت تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفت.

صنعت نفت ایران نیز با هدف کاهش درآمدهای نفتی ایران در این دوران با اجماع آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار گرفت.

کاهش ارزش پول ملی ایران، نواسانات در بازار ارز و سکه و طلا، کاهش فرصت هاش ناشی از کاهش درآمدهای نفتی و متوقف شدن بخش بسیاری از پروژهای عمرانی در نتیجه این سوء مدیریت بود.

در جدول زیر اشاره ای داریم به تمامی تحریم هایی که در دوران دولت دهم بر ایران اعمال شد:


سال

تاریخ اعمال تحریم

نهاد/ کشور تحریم کننده

جزئیات تحریم


سال 1389

89/3/19

شورای امنیت سازمان ملل

* ایران نبایستی نفعی در هیچ فعالیت اقتصادی در یک کشور دیگر شامل، استخراج معدن­ اورانیوم، تولید یا استفاده از مواد و فناوری هسته­ای کسب نماید.* تمام دولت­ها باید از ارائه، فروش یا انتقال تانک­های جنگی، وسایل نقلیه زرهی، سیستم­های توپخانه­ای کالیبربالا، هواپیما­های نظامی، بالگردهای تهاجمی، کشتی­های جنگی، موشک یا سیستم­های موشکی جلوگیری کنند.* دولت­ها باید تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از انتقال فناوری­ها یا مساعدت­های تکنیکی مربوط به موشک­های بالستیک قادر به حمل تسلیحات هسته­ای، را اتخاذ نمایند.* همچنین قطعنامه مشتمل بر مقرراتی برای کمک به قطع استفاده ایران از نظام مالی بین­المللی است. علی­الخصوص بانک­های ایرانی که ممکن است برای تامین مالی فعالیت­های اشاعه و هسته­ای مورد استفاده قرار گیرند.* قطعنامه به دولت­ها در رابطه با ارتباط بالقوه میان درآمدهای بخش انرژی ایران و فناوری­های مربوط به انرژی و اشاعه هشدار داده و پانلی را برای کمک به نظارت و تضمین اجرای تحریم­ها تاسیس می­نماید.



89/10/24

آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی 24 شرکت کشتیرانی بین‌المللی را بعلت تجارت با ایران تحریم کرد.



89/08/07

آمریکا

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه 37 شرکت اروپایی و 5 نفر از شهروندان ایرانی که گفته می‌شود در بخش کشتیرانی ایران فعالیت دارند، اعمال کرده است.



89/03/08

مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم آندسته از شرکت‌هایی که با ایران معاملات تجاری دارند را به تصویب درآورد.



89/03/27

آمریکا

این اقدامات ضد ایرانی آمریکا دربرگیرنده "پست‌بانک ایران" می‌شود و وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اقداماتی را علیه چندین شرکت کشتی‌رانی ایران اتخاذ کرده است و 22شرکت نفتی، انرژی و بیمه که توسط دولت ایران اداره می‌شود و در ایران و بخش‌های مختلف جهان از جمله لندن، سنگاپور و دبی فعالیت می‌کنند را مورد هدف قرار داده است.



سال 1390

90/11/03

اتحادیه اروپا

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در راستای اعمال فشار بیشتر بر ایران بمنظور وادار کردن کشورمان به صرفنظر از برنامه هسته‌ای خود، با اعمال تحریم تدریجی بر نفت ایران و بانک مرکزی موافقت کردند. طبق توافق اعضای اتحادیه اروپا، از این پس انعقاد هرگونه قرارداد جدید از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بخش نفتی ایران ممنوع خواهد بود و تمامی قرارداهای جاری میان اروپا و بخش نفت ایران نهایتا تا اول ژوئیه لغو خواهد شد.



90/12/10

آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک دوبی را به خاطر آنچه کمک به ایران در راستای فرار از تحریم‌های بین‌المللی خوانده است، تحریم کرد.



90/11/04

آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی پس از تصویب تحریم‌هایی علیه بانک مرکزی ایران، تحریم‌هایی را علیه بانک تجارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.



90/11/28

آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی وزارت اطلاعات ایران را به دلیل آنچه که آن را حمایت از دولت سوریه خواندند در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داد. طبق این تحریم‌ها،دارایی‌های وزارت اطلاعات ایران توقیف شده و به مقامات این وزارتخانه برای سفر به آمریکا روادید داده نمی‌شود.



90/10/11

آمریکا

اوباما تحریم بانک مرکزی ایران را امضا کرد. بر این اساس، شرکت‌های خارجی را که با بانک مرکزی ایران دست به معامله بزنند، مشمول جریمه خواهند شد.



90/09/10

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا در اقدامی خصمانه، بیش از 180 شرکت و شخصیت ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. علت این تحریم‌ها مخالفت ایران با خواسته‌های بین‌المللی برای توقف برنامه هسته‌ایش خوانده شده است.



90/09/22

آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد که دو مقام نظامی ایران "حسن فیروز آبادی" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح و "عبدالله عراقی" جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه را تحت تحریم قرار داده است.



90/09/30

آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته اعلام کرد که اقدامات تحریمی علیه ایران در زمینه ۱۰ شرکت کشتیرانی اعمال خواهد شد.



90/07/27

انگلیس و کانادا

کانادا و انگلیس در اقدامی بحث برانگیز 5 تبعه ایرانی را در ارتباط با سناریوی ترور سفیر عربستان در واشنگتن تحت تحریم قرار دادند. این پنج نفر شامل "منصور ارباب سیار"، 56 ساله، شهروند آمریکا که دارای پاسپورت ایرانی است و "غلام شکوری" عضو نیروی سپاه قدس، دارایی‌های "حامد عبداللهی" افسر ارشد سپاه قدس، "عبدالرضا شهلایی" و "قاسم سلیمانی" از فرماندهان سپاه قدس هستند.



90/10/02

سوئیس

سوئیس اعلام کرد که دارایی‌های ۱۸۰ شخص حقیقی و شرکت را مسدود می‌کند.



90/06/02

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا سپاه قدس ایران را به دلیل آن چیزی که از آن به عنوان پشتیبانی از حکومت سوریه در سرکوب معترضان در این کشور خوانده، تحریم کرد. این اتحادیه نام 15 فرد و 5 نها را از جمله سپاه قدس را در فهرست تازه تحریم‌های خود در ارتباط با وقایع سوریه قرار داده است.



90/04/02

آمریکا

آمریکا تحریم‌هایی را علیه شرکت "ایران ایر" اعمال کرد و آمریکایی‌ها را از انجام هرگونه معامله با این شرکت هواپیمایی منع کرد.



90/04/03

آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا بزرگترین شرکت حمل و نقل هوایی ایران (ایران ایر) و یکی از مهمترین اپراتورهای کشتیرانی در بنادر ایران را تحریم کرد.



90/04/03

اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا بدون ارائه حتی یک سند سه تن از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به اتهام دخالت در امور داخلی سوریه در لیست تحریم‌های جدید خود قرار داد. بر این اساس حساب‌های این افراد مسدود و ورودشان به خاک اتحادیه‌ی اروپا ممنوع شده است. سردار سرلشگر "محمد علی جعفری"، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار "قاسم سلیمانی" و "حسین طائب" در فهرست تحریم‌های جدید اتحادیه‌ اروپا قرار گرفتند.



90/04/06

رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در اقدامی که بیشتر تبلیغاتی به نظر می‌رسد برخی شرکت‌ها را برای قطع تجارت احتمالی آنان با ایران تحریم و ادعا کرد با این اقدام ایران را تحریم کرده است.



90/04/09

آمریکا

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی و احمد رضا رادان معاون وی به بهانه آنچه کمک به سوریه عنوان شده است، در لیست تحریم قرار گرفته‌اند.



90/01/23

اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه انگلیس گفت اتحادیه اروپا با اعمال تحریم بر 32 مقام ایرانی به دلیل آنچه نقض حقوق بشر خوانده شده، موافقت کرده است.



سال 1391

91/1/23

اتحادیه اروپا

وزیران امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند.



91/04/23

آمریکا

۵۰ شرکت و موسسه مالی ایران با هدف مقابله با برنامه موشک‌های بالستیک ایران مورد تحریم قرار گرفت. این موسسات از وزارت دفاع ایران، نیروهای مسلح و سازمان صنایع فضایی ایران، شرکت خطوط کشتیرانی ایران و سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی ایران هستند. علاوه بر آن، "شرکت نفتکش ملی ایران" به همراه 58 کشتی و 27 موسسه و نهاد وابسته به آن در میان این تحریم‌ها قرار دارند.



91/01/05

اتحادیه اروپا

وزیران خارجه اتحادیه اروپا 18 نام جدید را در "لیست سیاه" ایران گنجانده‌اند. ورود این افراد به اتحادیه اروپا ممنوع است و حساب‌های بانکی آنها در این اتحادیه نیز توقیف می‌شود.



91/01/09

آمریکا

یک شرکت هواپیمایی و سه تن از فرماندهان نظامی ایرانی در فهرست تحریم‌های ایالات متحده بر ضد ایران قرار گرفتند.



91/12/21

اتحادیه اروپا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا ضمن تمدید تحریم‌های علیه مقامات ایرانی، نام 9 شخصیت ایرانی دیگر را نیز به لیست سیاه خود اضافه کردند. فرادی که نام آن‌ها در این لیست باشد، از ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا منع شده و حساب‌های آن‌ها در بانک‌های اروپایی مسدود می‌شود.



91/11/18

آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و «عزت‌الله ضرغامی» رئیس آن را تحت تحریم‌های جدید خود قرار داد.


91/10/01

سازمان ملل

شورای امنیت سازمان ملل متحد 2 شرکت ایرانی را به اتهام آنچه صادرات تسلیحات به سوریه خوانده شده، تحریم کرد.



91/10/01

آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا 4 شرکت و یک شهروند ایرانی دیگر را به اتهام ارتباط با برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داد.



سال 1392

92/03/10

آمریکا

8 شرکت پتروشیمی تحت تحریم های آمریکا قرار گرفتند. این نخستین بار است که واشنگتن صنعت پتروشیمی ایران را تحریم می‌کند و منبع گسترده‌ای از درآمدهای خارجی ایران پس از نفت را هدف قرار داده است.



92/02/20

آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک بانک مشترک ایران و ونزوئلا را تحریم کرد.


زن مصنوعی

چینی ها پس از پیشی گرفتن در ساخت انواع اسباب بازی ها، لباس، کیف و کفش، تسبیح چینی، آجیل چینی، لاک وضو مختص زنان مسلمان، این بار برای کسب درآمد بیشتر و زیر سوال بردن ارزش های والای انسانی اقدام به تولید زن و مرد مصنوعی کرده اند که می تواند همه اعمال و رفتار یک انسان واقعی را انجام دهد و متاسفانه در حال توزیع در بازارهای دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی می باشد.

47576318066044619560.jpg


کشورهای اسلامی، به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس در ماه های گذشته با توزیع فراوان این محصولات توسط چین مواجه شده اند. بر اساس آمارهای منتشر شده در چند ماه گذشته محموله های زیادی از این محصولات توسط کشورهای اسلامی مصادره شده است و اجازه ورود قانونی پیدا نکرده اند؛ اما محموله های زیادی هم بصورت قاچاق با توزیع بالا وارد کشورهای اسلامی شده است.
 
کشور چین که عنوان "غول اقتصادی دنیا" را برای خود برگزیده است محصولاتی با مضمون غیر اخلاقی را در سایه این عنوان، جهت ترویج فساد و فحشا تولید می کند و هدف عمده آن علاوه بر اسلام ستیزی آشکار، زایل کردن عقل و شعور جوانان است. بخصوص برای کشورهای اسلامی با هدف ضربه زدن به ارزش های اسلامی و بنیاد خانواده که این پروژه عظیم را به اجرا گذاشته است.
 
این محصول ضد انسانی که مخرب فکر و اخلاق جوانان در هر کشوری است با قیمت بسیار ارزان در دسترس مردم است.

زن مصنوعی که چینی ها در چند ماهه اخیر ساخته اند می تواند هر کارى را براى صاحب خود انجام دهد به گفته سازندگان این عروسک های مبتذل و محصولات ضدبشر، زن مصنوعی جدید بر عروسک های مشابه پیشین این امتیاز را دارد که تا ۹۹% شبیه زن های معمولی است .
 
بر اساس این گزارش، در ساخت اعضای بدن این انسان مصنوعی از ماده سیلیکون که قابلیت ارتجاعی دارد استفاده شده و از نظر لطافت به پوست طبیعی انسان نزدیک است.

یکی از نکاتی که سازندگان این محصولات مبتذل به آن دقت کرده اند این است که ساختار و جزئیات جسم این انسان مصنوعی جدید از روی کامپیوتر طراحی شده، و بین آن و یک انسان عادی، تفاوتی نیست! برخی از این عروسکها قابلیتهایی چون سخن گفتن و ابراز احساسات، پاسخ گفتن به احساسات، تقلید ارگاسم، برنامه هوش مصنوعی برای درک آنچه برایتان خوشایند است و خوشایند نیست، احساس کردن لمس و تماس و پاسخ به آنها،قابلیت قرار گرفتن بدن در هر حالتی،موتوری در قفسه سینه برای فرستادن هوای گرم به تمام نقاط بدن، هستند.

61408204076781967494.jpg

عرق شوید

69623862174362577475.jpg

عرق شوید طبیعت گرم دارد و دارای خواص زیر است:


1- کاهش دهنده تری گلیسیرید
2- کاهش دهند قاطع مقادیر مضر کلسترول در بدن
3- افزایش دهنده شیر مادر
4- تسكين دهنده درد معده
5- ضد دل درد و بيماري هاي روده
6- مقوي معده
7- هضم کننده غذا
8- ضد نفخ
9- آرام بخش
10- قاعده آور
11- رفع سکسکه و دل درد
12- رفع تنگی نفس
13- تسکین درد کمر
14- تسکین درد کلیه و مثانه

کارشناسان نوشیدن یک فنجان عرق شوید در یک لیوان آب سرد بعد از غذا (ناهار) رابرای کاهش چربی خون توصیه کرده‌اند.

توصیه :

کسانی که مبتلا به چربی خون بالا نیستند در مصرف آن دقت داشته باشند. به علت اثر پائین آورنده شدید چربی خون ممکن است درصورت زیاده روی در مصرف، چربی مورد نیاز ارگانهای بدن را نیز از بین برده و موجب عوارضی از قبیل تاری دید ، ناراحتی کبد و ... گردد.

سازندگی هاشمی، اصلاحات خاتمی، عدالت احمدی نژاد

در حاليكه كمتر از سه ماه تا انتخابات رياست‌جمهوري باقي‌مانده است بررسي میزان تحقق گفتمان انقلاب و رهبری در سه دولت سازندگی، اصلاحات و عدالت‌گرا دريچه‌ تازه‌اي را براي انتخاب گزينه اصلح در انتخابات رياست‌جمهوري پيش‌روي مردم باز خواهد كرد.

69897178870491400647.jpg

یکی از دغدغه‌های اصلي پیش‌روي انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اين است كه رئیس‌جمهور بعدی چه کسی است و از چه گفتمانی خواهد بود؟ موضوعي كه از اهميت قابل توجهي برخوردار است لذا گروه احزاب باشگاه خبرنگاران در گزارشی جامع سعی کرده است میزان تحقق گفتمان انقلاب و رهبری را در سه دولت سازندگی، اصلاحات و عدالت‌گرا ارزیابی کند تا دريچه تازه‌اي را براي مردم در راستاي انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم باز كند.

در مجموع پس از پيروزي انقلاب اسلامي گفتمان‌هایی که ظهور و بروز یافتند عبارت بودند از گفتمان توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی و عدالت محوري که هر کدام دارای معایبی بودند چنانچه شاهد هستيم.

" مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان در 1383/8/10 به اين معايب اشاره مي‌كنند:

-عدم جامعیت و نگاه تک بعدی به شئون گوناگون زندگی انسان و محدود کردن آن به مسائل اقتصادی و سیاسی

-وارداتی و غیربومی بودن این دو مدل"

اما ذكر اين نكته حائز اهميت است كه گفتمان اصلی که  در حال حاضر مطالبه مقام معظم رهبری است. گفتمان عدالت و پیشرفت نام دارد که می‌توان از آن به عنوان کارآمدترین و اصلی ترین گفتمان انقلاب اسلامی نام برد چنانچه "مقام معظم رهبری در ديدار جمعي از دانشجويان در 1383/10/8 تاكيد دارند كه  گفتمان عدالت و دقائق نظری آن به دلیل جامعیت و فراگیری و تاکید بر توزیع متناسب و عادلانه ثروت، قدرت و منزلت و ریشه‌داشتن در متون دینی و اصالت داشتن در رفتار پیشوایان شیعی، خصوصا حضرت علی (ع)، یکتا راهبرد کارآمدی نظام اسلامی و اساس مشروعیت آن به شمار می‌آید. گفتمان عدالت یک گفتمان اساسی است و جمهوری اسلامی ایران منهای آن حرفی برای گفتن نخواهد داشت، باید آن را داشته باشیم."

با توجه به اين بيانات رهبر معظم انقلاب درصدد هستيم در گزارشي جامع میزان تحقق گفتمان انقلاب و رهبری را در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و عدالت‌گرا که به ترتیب گفتمان توسعه اقتصادی، توسعه سیاسی و عدالت‌محوری را به عنوان خط‌مشی خویش انتخاب کرده بودند، مورد بررسی قرار دهیم.

عملکرد دولت سازندگی

پس از پایان یافتن جنگ یکی از اولویت‌های کشور، بازسازی کشور و ترمیم زیرساخت‌ها و خسارت‌های ناشی از جنگ تحمیلی بود، براین اساس دولت، بازسازی ویرانی‌های جنگ و توسعه اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار داد و برنامه‌های داخلی خود را برپایه سیاسی تعدیل و توسعه صادرات در مقابل جایگزینی واردات، ‌خصوصی‌سازی و جذب سرمایه‌های خارجی بنیان ‌نهاد استوار ساخت.

اقدامات اقتصادی دولت سازندگی در بازسازی کشور و ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی در قالب برنامه‌های اول و دوم در سال‌های ریاست‌جمهوری "آيت‌الله هاشمی رفسنجانی" پیامدهای مثبت و منفی مختلفی را در عرصه سیاسی، ‌اقتصادی و فرهنگی برای کشور به جا گذاشت.اجرای برنامه توسعه اول در این دوران علاوه بر رونق بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی، باعث ایجاد تحرک در سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال و تامین رشد متوسط سالیانه 3/7 درصد تولید ناخالص داخلی شد؛ اما اجرای برنامه‌های تعدیل اقتصادی و خصوصی‌سازی به تدریج با موانع متعددی مواجه شد که تبعات بسیاری را برای کشور به وجود آورد و عملا یکی از شعا‌رهای کلیدی دولت سازندگی را که تلاش برای خصوصی‌سازی در عرصه اقتصاد بود با مشکل روبرو کرد.چنانکه ما شاهد هستیم "رهبرمعظم انقلاب در دیدار با مسئولین و دست‌اندرکاران سیاست‌های اصل 44 به نوعی به همین موضوع اشاره کرده و می‌فرمایند: "روند گسترش بیش از حد مالکیت‌های دولتی در دهه‌های دوم و سوم با افزایش فراوان شرکت‌های دولتی و خودداری از واگذاری بنگاه‌های دولتی به مردم  ادامه یافت و در نتیجه مالکیت‌های دولتی بر خلاف اصل 44 قانون اساسی در عمل روز به روز گسترش یافت و درآمدهایی که باید در خدمت تولید و گردش صحیح ثروت در کشور قرار می‌گرفت، صرف کارهای اسراف‌آمیز و بیهوده شد و اقتصاد کشور لطمه دید."در این دوره دگرگونی‌های بزرگ ساختار در بنیادهای اجتماعی و فرهنگی کشور به وقوع پیوست، گسترش مدارس و دانشگاه‌ها،  تحول در شبکه ارتباطی درون‌شهری و ایجاد پیوند مستقیم میان شهرها و روستاها و نگرش تک ‌بعدی دولت سازندگی به توسعه و اولویت اقتصادی سبب شد مشکلات اجتماعی و فرهنگی زیادی برای کشور رخ دهد که از آن جمله می‌توان به شکاف طبقاتی، ترویج روحیه‌ مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی اشاره کرد.


عملکرد دولت اصلاحات

با روی کار آمدن محمد خاتمی نگرش و فضای جدیدی در کشورمان حاکم شد و به طور کلی رویکرد و تفکر حاکم بر این دولت با دستاوردها و گفتمان انقلاب و رهبری تفاوت‌های بسیاری داشت به طوری که ما شاهد بودیم در دوران اصلاحات گفتمان انقلاب ضربات بسیار سختی را تحمل کرد.

اقتصاد ایران در سال 76 از مشکلات متعددی رنج می‌برد که در قالب تشدید‌ بیماری‌های ساختاری و رکود اقتصادی تجلی یافت به طوری که شاهد بودیم از سال 74 و به دنبال تغییراتی که در آن زمان در خط‌ومشی‌های اقتصادی دولت پیش آمد عملا استراتژی‌های اعلام شده در برنامه توسعه اقتصادی که مطالبه رهبری بود کنار گذاشته شد و ما شاهد بودیم که از همین زمان توقف رشد سرمایه‌گذاری خصوصی صورت گرفت.در این دوران دولت جدید با نارسایی‌های مختلفی روبرو بود و نتوانست علی‌رغم سیاست‌های اعلام شده در برنامه پنج‌ساله سوم توسعه و برنامه بودجه به کارایی لازم دست پیدا کند.

در دوران اصلاحات از نظر مقوله فرهنگی گفتمان انقلاب اسلامی صدمات بسیار زیادی را متحمل شد؛ به طوري كه در اين دوران شاهد بودیم در جهت تبیین مفاهیمی همچون آزادی، مردم‌سالاری دینی، جامعه مدنی، اصلاحات و در یک جمله باز شدن فضای سیاسی تلاش‌هاي بسياري صورت گرفت موضوعي كه سبب ازهم گسیخته شدن فرهنگ دینی، ارزش‌های اسلامی و انقلابی و حرکت در مسیر اهداف دشمنان نظام و اسلام و در نتیجه تهاجم فرهنگی شد.

بروزحوادثی مانند قتل‌های زنجیره‌ای، حادثه کوی دانشگاه و جنجال مجلس ششم در این دوران آسیب‌های جبران ناپذیری را به پیکره گفتمان انقلاب وارد كرد.عملکرد دولت عدالت‌گرا

دولت احمدی‌نژاد که با رویکرد احیای ارزش‌ها و اصول اسلامی و انقلابی در عرصه‌های مختلف کشور به میدان آمد در ابتدا خود را مدعی عمل به گفتمان انقلاب و رهبری می‌دانست که این موضوع در دولت نهم به صورت واضح و شفاف رعایت شد اما ما در دولت دهم شاهد کج‌روي‌هاي بسیاری بودیم.

دولت نهم نسبت به دولت‌های قبلی در به کار بردن واژه‌های فراموش‌ شده‌ای چون عدالت اجتماعی، اقتصاد عدالت‌محور، رفع تبعیض‌ها و کاهش فاصله طبقاتی، حل مشکلات مسکن و اشتغال عملکرد موفقی را داشت اما شاهد بودیم که این سیاست‌ها در دولت دهم به دليل  بی‌برنامگی ، کم‌توجهی به ساختارهای اقتصادی و افزایش تورم با مشكلات متعددي روبه رو شد.دولت نهم و دهم در راستای توجه به مقوله فرهنگی، گفتمان انقلاب را در چارچوب کاری خود قرار داد به طوری که شاهد بودیم در این دولت سفرهای استانی اوج گرفت.

احمدی‌نژاد به عنوان یک شخصیت عدالت‌محور در دولت دهم عملکرد نامطلوبی را در چارچوب گفتمان رهبری از خود بر جا گذاشت؛ انتخاب مشایی به عنوان معاون اولی، خانه نشيني 11 روزه احمدي‌نژاد، مانور گسترده مشايي به عنوان يار نزديك احمدي‌نژاد بر كليد واژه مكتب ايراني و طرح موضوعات اختلافي و بحث برانگيز مانند دوستي با مردم اسرائيل و پايان دوران اسلام‌گرايي و اخيرا نيز شهيد ناميدن هوگو چاوز و رجعت وي همراه امام زمان(عج) و يا مصافحه با مادر چاوز، وي را ازمسيري كه در سال 84 قرار داشت به طوركلي منحرف كرد.

دولت دهم به واسطه وجود برخی جریانات از گفتمانی که با آن بر سر کارآمد فاصله گرفت و مسیر دیگری را طی کرد كه در اين اعوجاج از مسير گفتمان امام و رهبري نقش جريان انحرافي به وضوح قابل رديابي است.

حال با توجه به اینکه چیزی کمتر از سه ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است انتظار می‌رود مردم در انتخاب گزینه مورد نظر خود براي تصدي دقت و درایت بیشتری داشته باشند زیرا مهمترین مولفه‌ای که در حال حاضر مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند؛ پیشبرد گفتمان انقلاب در خارج و داخل کشور است.

قطعا تجربيات تاريخي كه ملت ايران از ادوار مختلف رياست‌جمهوري در طول 33 سال از عمر انقلاب بر خود اندوخته‌اند بهترين فرقان براي انتخاب گزينه احسنت در انتخابات رياست جمهوري يازدهم خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

درد و دلی ساده

نمی دانم آنچه در زیر نوشته ام یا گفته ام صحیح است یا نه شما کمکم کنید تا بدانم

زندگی یعنی چه ؟ معنی آن را به واقع کلمه نمی دانم

زندگی یعنی سختی ، یعنی بی اعتمادی

زندگی یعنی پوچ بودن ، یعنی هیچ بودن

زندگی یعنی غم خوردن و آه کشیدن

آیا این زندگی چیز دیگری می تواند باشد. چرا زنده ایم و زندگی می کنیم بدون آنکه کسی تو را بشناسد و تو به خیال خود دیگران می شناسی.

از دید من زندگی یعنی چند سالی خفت و خواری

زندگی یعنی چندین سال بدون همدم بودن و بی مونس بودن

زندگی یعنی تا بدین لحظه پدر و مادر را و آنها تو را نشناختن. آری از دید من زندگی یعنی این.

آری آنی که آنها می گویند هستی چون تو هنوز خامی و مرد نگشته ای.

زندگی یعنی فقط همدم تازه رسیده که باتو باشد تا پایان خط آیا می گذارند این هم شود یا نه.


کشف جهان پنهان حیات در زیر دریا

74245977554438472190.jpg

پژوهش جدید یک تیم بین المللی از دانشمندان مدعی شده که یک جهان موازی از حیات در زیر کف اقیانوسهای زمین وجود داشته که می تواند در جست وجو برای حیات در سیارات دیگر کمک کند.

این دانشمندان موفق به کشف شواهدی از موجودات ریز ساکن سنگ بازالت کف اقیانوس آرام شده اند که با ۲.۵ کیلومتر آب و صدها متر رسوب پوشیده شده است.

نتایج این پژوهش که در مجله ساینس منتشر شده، به نمایش شواهدی از یک اکوسیستم گسترده پرداخته که شخصیتهای آن کاملا متفاوت از موجوداتی است که پیش از این بررسی شده اند.

نمونه های هسته بدست آمده از کف دریا در نزدیکی سواحل آمریکا حاوی نشانه هایی از ریزموجوداتی است که در فقدان کامل نور زندگی کرده و کاملا از جهان بالای سر خود جدا هستند.

تا پیش از این تصور می شد که نور خورشید یک پیش نیاز برای حیات زمین است. موجودات فتوسنتزی از نور خورشید برای تبدیل دی اکسید کربن به مواد آلی استفاده می کنند که پایه زنجیره غذایی زمین را بوجود می آورند.

اما حیات در مواد سنگهای مخلخل در پوسته اقیانوسی کاملا متفاوت است. انرژی که نیروی هدایتگر حیات بوده، از فرآیندهای زمین شیمی بدست می آید.

به گفته دانشمندان، رگهای کوچکی در پوسته اقیانوسی بازالتی وجود داشته که آب از میان آنها جریان دارد. آب احتمالا با ترکیبات کاهش یافته آهن مانند اولیوین در بازالت واکنش نشان داده و هیدروژن آزاد می کند. ریزموجودات از این هیدروژن به عنوان منبع انرژی برای تبدیل دی اکسید کربن به مواد آلی استفاده می کنند.

تاکنون شواهد موجود برای حیات در پوسته اقیانوسی بر اساس نشانه های شیمیایی و بافتی در سنگها بود و این اولین بار است که یک شاهد مستقیم شناسایی شده است.

پوسته اقیانوسی ۶۰ درصد سطح زمین را پوشانده است. با نظر گرفتن این میزان، بزرگترین اکوسیستم زمین در آن وجود دارد.

از دهه ۱۹۷۰ دانشمندان اکوسیستمهای محلی مانند چشمه های آب گرم را شناسایی کرده اند که از انرژی شیمیایی برخوردارند. این چشمه ها معمولا در لبه های صفحات قاره ای قرار داشته که پوسته جدید اقیانوسی با آب دریا ملاقات می کند. اما قسمت اعظم پوسته اقیانوسی در زیر لایه های گل مدفون بوده و در فاصله صدها هزار کیلومتری از مناطق فعال زمین شناسی در لبه های صفحات قاره ای قرار دارند که تاکنون شاهدی از وجود حیات در آنها دیده نشده بود.

به گفته محققان، اگرچه این اکوسیستم بزرگ احتمالا بیشتر مبتنی بر هیدروژن هستند، چندین شکل مختلف حیات در این محیط یافت شده است. موجودات اکسید کننده هیدروژن مواد آلی را تولید می کنند که پایه ریزموجودات دیگر را در بازالت تشکیل می دهند.

برخی از موجودات انرژی خود را با تولید متان یا بازتولید سولفات بدست می آورند در حالیکه سایرین انرژی مورد نیاز خود را با تجزیه کربن آلی به شیوه تخمیر می گیرند.

44927882211980510927.jpg

تبریک سال جدید


یادم باشد که زیبایی های کوچک را دوست بدارم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند

یادم باشد که دیگران را دوست بدارم آن گونه که هستند ، نه آن گونه که می خواهم باشند

یادم باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگرم

که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد

یادم باشد که خودم با خودم مهربان باشم

چرا که شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باش

واکنش ‌میرتاج‌الدینی ‌به ‌دلداری ‌احمدی‌نژاد به مادر چاوز

رییس جمهور در حاشیه مراسم تشییع پیکر هوگو چاوز مشغول به دلداری مادر هوگو بود که چندین بار با دست خود شانه های النا فریزا دوچاوز همسر هوگو دولوس ریس چاوز را فشرد که این امر با واکنش میرتاج الدینی مواجه شد.

محمود احمدی نژاد صبح پنجشنبه برای حضور در تشییع جنازه هوگو چاوز به کاراکاس رفت.

رییس جمهور در حاشیه مراسم تشییع پیکر هوگو چاوز مشغول به دلداری مادر هوگو بود که با دست خود شانه های النا فریزا دوچاوز همسر هوگو دولوس ریس چاوز را فشرد که این امر با واکنش میرتاج الدینی مواجه شد.

معاون قانون اساسی رییس جمهور که در هنگام دلداری احمدی نژاد به مادر چاوز در پشت سر وی قرار دارد با دست به پهلوی و شانه رییس جمهور می زند تا از این اقدام وی جلوگیری کند که موفق نمی شود.

البته در تصاویر منتشر شده در برخی رسانه ها النا سر بر روی شانه احمدی نژاد گذاشته و دست وی را می فشارد.


airgy1gropus872tx38.jpg

واکنش جدید و عجیب رئیس جمهور ایران در خاکسپاری هوگو چاوز

محمود احمدی نژاد جمعه شب در مراسم خاکسپاری هوگو چاوز شرکت کرد. او پس از مراسم خاکسپاری با مادر هوگو چاوز سخن می گوید و به او دلداری می دهد.


ggrpkhezhr4zf9ba4cg.jpg

بانوی برجسته ی جهان علم     

86iydgc13a2z1xiu81t1.jpg

روزی در یکی از جلسات سخنرانی یکی از اساتید بزرگ ریاضیات، دختری جوان، سخنان استاد را یادداشت می کرد. استاد در ضمن بیاناتش گفت: "من از دل ذره، آفتاب بیرون می آورم.

● تاریخچه
دختر جوان، اهل کشور لهستان بوده و ماری نام داشت.وی در شهر ورشو، پایتخت لهستان در خانواده ای فقیر به دنیا آمد و در همان شهر تحصیلات دبیرستان خود را به اتمام رسانید.
سپس با مشکلات اقتصادی زیادی در دانشگاه اریس به تحصیل ادامه داد. وی اتاق کوچکی داشت و چون هزینه ی برق زیاد بود، شب ها به کتابخانه ای می رفت و تا دیر وقت در نور و گرمای کتابخانه به مطالعه می پرداخت.
● پیوند علمی یا پیوندی ناگسستنی
ماری در سال چهارم دانشگاهش در پاریس با دانشمند جوانی به اسم "پیر کوری" آشنا شد.این آشنایی، ریشه دار شد و این دو جوان شیفته ی علم را به هم پیوند داد.در سال ۱۸۹۵ این دو دانشمند، پیوند زناشویی بستند و از آن پس ماری را ماری کوری نامیدند.
علم قدرتی دارد که حتی تصور آن برای ما لذت بخش است. دانشمندان بزرگ گفته اند که جهان، هم چون کتاب بزرگی است که در هر سطرش رازی نهفته دارد. مردم کلمات این کتاب را خوانده و متحیر می شوند، ولی دانشمندان با مطالعه ی آن، پرده از راز طبیعت برمی دارند.
● پایان نامه ی ماری کوری
ماری کوری برای اخذ گواهینامه ی پایان تحصیلاتش، با راهنمایی همسرش بر روی عناصری که بعدها مواد رادیو اکتیو نام گرفتند، به تحقیق پرداخت.وی پایان نامه ی خود را با آزمایش درباره ی یگانه عنصر رادیو اکتیو شناخته شده ی آن زمان آغاز کرد.
او در تحقیقاتش به این نتیجه رسید که پرتوزایی در سنگ معدنی اورانیوم از خود اورانیوم بیشتر است. بنابراین، وجود عناصر ناشناخته با شدت تشعشعی بالا را در سنگ اورانیوم حدس زد.

حدس ماری پس از انجام آزمایشاتی به تحقق پیوست و او اسم آن عنصر را "رادیوم" گذاشت. به زودی معلوم شد که می توان رادیوم را در صنعت و پزشکی به کار گرفت.
گروهی از مهندسان آمریکایی می خواستند تکنیک به دست آوردن رادیوم را از دانشمندان جوان بخرند، اما آن ها با چشم پوشی از مسایل مالی، روش به دست آوردن رادیوم را منتشر کردند.
● صعود ماری کوری به قله ی دانش
در سال ۱۹۰۳فرهنگستان علوم سوئد به پیر کوری، جایزه ی نوبل داد.اندکی بعد وی استاد دانشگاه پاریس شد و ماری کوری نیز ریاست آزمایشگاه فیزیک را در دانشگاه پاریس عهده دار شد. این دو دانشمند دو دختر داشتند. البته زمان زیادی نگذشت که پیر کوری در تصادفی کشته شد و ماری کوری به سوگ همسرش نشست.
بعد این حادثه ی ناگوار به پیشنهاد هیأت دانشگاه در جای همسرش به تدریس پرداخت و تا آن زمان هیچ زنی چنین رتبه ی علمی نداشت.ماری هنگام تدریس در دانشگاه، تحقیقات خود را درباره ی رادیوم تکمیل کرد و در سال ۱۹۱۱ دومین جایزه ی نوبل از طرف فرهنگستان علوم سوئد به وی عطا شد.
هیچ گاه شهرت و مقام او را فریفته نکرد و با وجود مقام بلند علمی در خانه، کدبانو و مادری مهربان بود. اینیشتین درباره او گفته است : "ماری کوری یکی از نام آورترین کسانی است که نام و آوازه او را نفریفت."
● قاتل نامرئی ماری کوری که بود؟
ماری کوری در سال ۱۹۳۴ در پاریس در گذشت. مرگ وی برای پزشکان حیرت انگیز بود که چه مرضی او را از پای درآورده بود؟ ماری چندین سال با رادیوم کار کرده و در معرض تشعشعات آن قرار گرفته بود. پزشکان بر این عقیده بودند که قاتل نامرئی وی رادیوم بوده است.
● ارزش های اجتماعی و اخلاقی ماری کوری
زندگی این بانوی برجسته که دو جایزه ی نوبل گرفت؛ سرشار از امید و تلاش بود. وی ابتدای دوران جوانیش را با زندگی دشواری شروع کرد و در سایه ی سعی و تلاش به بزرگترین مقام علمی جهان رسید.

رئیس جمهور ونزوئلا درگذشت


به نقل از شبکه الجزیره، دولت ونزوئلا دیروز مرگ چاوز را به طور رسمی اعلام کرد.نیکلاس مادورا، معاون چاوز، در تلویزیون ملی ونزوئلا، رسماً خبر درگذشت هوگو چاوز را اعلام کرد.

معاون رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در حالی که اشک می ریخت، درگذشت هوگو چاوز را به اطلاع مردم این کشور رساند.

پس از اعلام رسمی درگذشت چاوز، فرماندهان ارشد ارتش و نیروهای مسلح ونزوئلا به وفاداری خود را به معاون رئیس جمهور این کشور اعلام کردند.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا چند ساعت قبل از این اعلام کرده بود که حال چاوز به شدت وخیم است.

او همچنین بیماری چاوز را یک توطئه سیاسی توصیف کرده بود. همزمان دولت ونزوئلا وابسته سیاسی سفارت آمریکا در کارآکاس را از این کشور اخراج کرد.

در واکنش به این موضوع، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد متهم کردن این کشور در بیماری چاوز به هر شکلی ، نادرست است.

پس از اعلام بحرانی بودن وضعیت تنفسی هوگو چاوز از اواسط دیروز (سه شنبه)، شایعه مرگ وی در رسانه های جهان مطرح شده بود و سرانجام نیکلاس مادورو با اعلام رسمی این خبر در تلویزیون این کشور، به گمانه زنی ها در این خصوص پایان داد. بیمای سرطان علت مرگ هوگو چاوز بود.

وی در دو سال گذشته، چندین بار برای معالجه بیماری سرطان خود به کوبا سفر کرده بود. هوگو چاوز دوست و متحد استراتژیک فیدل کاسترو رئیس جمهور پیشین کوبا بود.

سرگذشت چاوز

چاوز پنجاه و سومین رییس جمهوری ونزوئلا بود . وی متولد ۱۹۵۴ است . چاوز موسس جنبش چپ ” حزب جمهوری پنجم” است که هم اکنون قدرت را در ونروئلا در اختیار دارد.

وی در ۱۹۹۸ به عنوان رییس جمهور ونزوئلا انتخاب شد . چاوز سرهنگ ارتش ونزوئلا بود و یک بار در سال ۱۹۹۲ طرح کودتای او علیه دولت ” کارلوس اندرس پرس” رییس جمهوری وقت ونزوئلا  به شکست انجامید و پس از کودتا دستگیر شد.

او پس از سپری کردن دو سال در زندان از سوی “رافائل کالدرا” رییس جمهوری وقت ونزوئلا مورد عفو قرار گرفت. پس از آزادی از زندان ، چاوز دیگر وارد فعالیت های نظامی نشد و وارد عرصه سیاسی شد.

وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۹۹۸ ونزوئلا شرکت کرد و با شعارهای چپگرایانه خود توانست رای اکثریت مردم را به سمت خود جلب کند . شعار اصلی چاوز برقراری ” انقلاب بولیواری” در سرتاسر ونزوئلا و حتی آمریکای لاتین بود . چاوز به شدت گرایش های چپ گرایانه داشت و خود را یکی از رهبران مبارز آمریکای لاتین می دانست که با امپریالیسم آمریکا و سیاست های نو لیبرالیستی مبارزه می کند. با این وجود در دوران چاوز آمریکا تبدیل به بزرگ ترین شریک تجاری ونزوئلا شد.

بیشتر حامیان چاوز از قشر فقیر و حاشیه نشین شهرها و روستا نشینان هستند. همان هایی که حتی پیشتر صاحب شناسنامه نیز نبودند و در دوران ریاست جمهوری چاوز بسیاری از آنها صاحب شناسنامه شده و از بیغوله ها و حلبی آباد ها به آپارتمان های ساخت دولت منتقل شدند.

پس از مرگ  چاوز ” نیکولاس مادورو ” معاون ۵۰ ساله او به طور موقت قدرت را در اختیار می گیرد . چاوز پیشتر از مردم ونزوئلا و حامیان خود خواسته است در صورت مرگ او برای ادامه راه و سیاست های انقلاب بولیواری به مادورو رای بدهند. مادورو پیش از اینکه وارد عرصه سیاست شود راننده اتوبوس بود و سپس با ورود به حزب سوسیالیست چاوز مدارج ترقی را طی کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۶ به سمت وزارت خارجه کابینه چاوز ارتقا پیدا کرد. چاوز سال گذشته مادورو را به عنوان جانشین و معاون خود به مردم معرفی کرد و اعلام نمود در صورت مرگش مردم به مادورو رای دهند.

x1g5gqnwtuzoaoa9r56.gif

جملات الهام بخش برای زندگی بهتر .......

3sf93e9xbaehcnx5p16.jpg

8ea861rggwhjbzvu40ti.jpg

ps8cff11ycm4z85puwt.jpg

au49e9w4bnxq4m0etzqx.jpg

mixy58mm9jgy3z5nyx.jpg

ادامه جملات الهام بخش را در بخش ادامه مطلب ملاحظه نمائید


ادامه نوشته

مطهری : واکنش مجلس درپی عدم اصلاح رفتار احمدی نژاد

qkheiqze6u6ezqo4m8nw.jpg

نماینده تهران با اشاره به بیانات رهبری در خصوص جلسه استیضاح وزیر کار در مجلس گفت: نقد رهبری هشداری به آقای احمدی نژاد بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرش پروژه سیاسی اجرا نکند.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بیانات رهبری مبنی بر اینکه استیضاح کار غلطی بود، گفت: التزام به ولایت فقیه به این معنی نیست که همه نظرات ما مطابق نظرات رهبری باشد بلکه باید در عمل التزام داشته باشیم.

وی گفت: خود رهبر فرمودند مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است. طبیعی است که نظر من همان است که قبلا از بیانات رهبری داشتم. من معتقدم که استیضاح وزیر کار برای دفاع از قانون مداری و مبارزه با قانون ستیزی بود و ارتباط مستقیمی با شخص وزیر داشت و کار درستی بود ولی اگر این نظر رهبری قبل از استیضاح بیان می شد ما استیضاح را منتفی می کردیم چون در عمل تابع حکم ایشان هستیم گرچه قانع نشده باشیم.

مطهری در خصوص آثار انتقاد رهبر انقلاب از رئیس جمهور و سخنان وی گفت: این که بعد از نزدیک به ۸ سال به خاطر ملاحظاتی که وجود داشت اولین نقد جدی رهبر انقلاب به آقای احمدی نژاد صورت گرفته، قابل توجه است.

وی افزود: این سوال مطرح بود که چرا رهبری در مقابل هنجار شکنی ها رئیس جمهور سکوت پیشه کرده و این سکوت تا کی ادامه خواهد یافت، امروز این سکوت شکست و طرفداران آقای احمدی نژاد که به حمایت های مکرر رهبری استناد می کردند باید در قضاوت و رفتار خود تجدید نظر کنند.

مطهری اضافه کرد: این نقد، هشداری به خود آقای احمدی نژاد هم بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرش پروژه سیاسی اجرا نکند و آبروی رقبا را حفظ کند، در غیر این صورت نهادهای قانونی مثل مجلس و رهبری عکس العمل مناسب نشان خواهند داد.

همدلی و همگرائی

همه ماها خوب میدونیم که اصلاًاوضاع خوبی توی کشور جریان نداره.
قصد نداریم کسی رو متهم کنيم.
قصد شعار دادن نداریم .
مشکل از این حرفا رد شده.
این نوشته نه سیاسیه و نه قصد تحلیل اوضاعو داره و نه دنبال متهم میگرده.

این نوشته عین یه درده که این روزا داره یواش یواش عین خوره همه چیزو میخوره و جلو میره

برگرفته از گفته ها و نوشته های یک هموطن

ادامه نوشته

اوباما در 18 ثانیه ایران را تهدید کرد

کارشناس "صدای آمریکا" با تکرار سخنان رئیس جمهوری آمریکا، از مردم ایران خواست میان گزینه دیپلماتیک و نظامی یکی را انتخاب کنند
ziyz53b268xupv0v6o0n.jpg

جام سیاسی؛ "باراک اوباما" بار دیگر مواضع چند سال گذشته اش در برابر ایران را تکرار کرد.

گوینده "صدای آمریکا" با استناد به سخنرانی دیروز رئیس جمهور از کارشناس این شبکه پرسید: «اوباما گفته است ما برای جلوگیری ایران از سلاح هسته ای به هر اقدامی دست خواهیم زد و اکنون زمان حل مسأله اتمی ایران است. چه ارزیابی از این سخنان دارید؟ آیا اوباما از این پیام هدف خاصی داشته است؟»

yupmn70mf417igem3qlf.jpg

"جلیل روشندل" استاد علوم سیاسی و امنیت بین المللی دانشگاه کارولینای شرقی گفت: «سخنان پرزیدنت اوباما فقط 18 ثانیه بود و خیلی جملات کوتاه و به نظر من روشنی را ارائه کردند.»

وی در ادامه سخنانش به پیام دیپلماتیک اوباما اشاره کرد: «در حقیقت باید آن را در ادامه سخنان اوباما درباره کره شمالی بدانیم و همان طور که ایشان گفتند به همین ترتیب رهبران ایران باید درک کنند که اکنون زمان مناسب برای راه حل دیپلماتیک فراهم آمده است. این صحبت روشن است و تهدیدی در آن دیده نمی شود.»

vbcz19mxpdzb1ptc6h0x.jpg

آقای روشندل، در حالی که مدعی گزینه دیپلماتیک اوباما بود، سخنان خود و اوباما را نقض کرد و افزود: «ولی به هیچ وجه راه را برای انتخاب های غیر دیپلماتیک نمی بندد؛ به طوری که در عبارت بعدی می گوید "آن چه که برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای باشد، انجام خواهیم داد" عامل نظامی در این بخش از صحبت های ایشان نهفته است.»

کارشناس صدای آمریکا بدون این که پاسخ دهد که چگونه می توان این تناقض گفت و گوی همرا ه با تهدید را حل کرد، اظهار داشت: «طبیعی هم هست! پرزیدنت اوباما سعی می کند گزینه دیپلماتیک را در درجه اول در نظر بگیرد؛ اما این به هیچ وجه مانع از انتخاب گزینه نظامی در مقابل ایران نخواهد بود و این بستگی به انتخاب ایران دارد.»

0je3c6rwchzi03cjzsi.jpg

گفتنی است سیاست نخ نما شده "همه گزینه ها روی میز وجود دارد" و "مذاکره همراه با تهدید و تحریم" سال هاست از سوی آمریکا دنبال می شود. آن ها از یک طرف ملت ایران را تهدید می کنند و انواع تحریم ها را به کار می برند و از سوی دیگر مدعی مذاکره و رفتار دیپلماتیک می شوند.

چگونه می توان این رفتار متناقض را توجیه کرد؟ چگونه می توان تحریم و مذاکره را کنار هم قبول کرد؟ اصلا مگر ایران رابطه را قطع کرده است که بخواهد برای برقرای رابطه گامی بردارد؟

واکنش پورمحمدی به سخنان رییس جمهور در روز ۲۲ بهمن و حوادث قم

3ikonenrrdcuax9jqhgt.jpg

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: علی رغم اینکه رهبری خواستار سکوت در زمان اختلافات شدند تا وحدت ملت از بین نرود، باز هم در روز ۲۲ بهمن از تریبون مراسم حرف هایی زده شد که نباید می شنیدیم یا رفتاری در قم رخ داد که نباید رخ می داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: علی رغم اینکه رهبری خواستار سکوت در زمان اختلافات شدند تا وحدت ملت از بین نرود، باز هم در روز ۲۲ بهمن از تریبون مراسم حرف هایی زده شد که نباید می شنیدیم یا رفتاری در قم رخ داد که نباید رخ می داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در جمع مردم دزفول اظهار داشت: ایامی که در آن به سر می بریم، ایام شرف، عزت، شعور، پیروزی، بیداری و حیات مجدد ملت ایران است که آن را به همه خوبان و نیکان و مؤمنین تبریک عرض می کنم.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: خداوند در قرآن وعده می دهد اگر انسان ها از دین روی برگرداند بساط حق خواهی زمین نمانده و به زودی کسانی به عرصه می آیند که چند خصوصیت دارند که یکی از آن ها این است که خدا این ها را دوست دارد و این ها نیز خدا را دوست دارند.

وی افزود: امروز ملت ایران خدا را دوست دارد و حضور گسترده در مراسم های مذهبی همچون مراسم های عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) نمونه آن است. خداوند می فرماید: قومی که می آید نسبت به مؤمنین خاکسار بوده و تکبر ندارد، امروز ملت ایران که ۸ سال پایگاه حماسه و مقاومت بود نسبت به مؤمنین عالم دلسوز و خاکسار است.

ملت ایران در مقابل آمریکا کوتاه نمی آید

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این که ملت ایران دارای قدرت پاک است، گفت: دنیا گمان نکند ملت ایران انسان هایی ضعیف و ناتوان است و مقابل آنان کوتاه می آید.

پورمحمدی گفت: ملت ایران همواره مقابل کافران محکم و سربلند است، ملت ایران سی و چند سال شاهد تهدید، تحریم و توطئه و تزویر آمریکا بود اما کوتاه نیامده است، چرا که خداوند وعده داده قوم خوب خود را عزیز نگه می دارد؛ قومی که جانانه در راه خدا مجاهده کرده و از ملامت و تهدید کسی هراس ندارد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی به یمن حضور و تلاش ملت ایران به جایگاهی رسیده است که در دنیا عزیز است، گفت: امروز آمریکا در دنیا خوار و ضعیف است، هر کجای دنیا که می روید علیه آمریکا شعار داده می شود.

وی افزود : مردم دنیا به طور پیوسته علیه سیاست های دولت مردان آمریکا تظاهرات می کنند، آمریکا در دنیا بسیار بد نام است، از طرف دیگر امروز آمریکا چیزی حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار کسری و بدهی دارد که در مقابل بودجه سالانه کشور ما عدد و رقم بسیار بزرگی است.

وی تاکید کرد: آمریکا بخش زیادی از این بودجه را در عراق و بخشی را در افغانستان هزینه کرده است. یکی از حرف های جنبش ۹۹ درصد یا وال استریت علیه دولت مردان آمریکا همین است که چرا این همه بدهی روی دست مردم آمریکا گذاشته اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: امروز طرفداران ایران در عراق حکومت می کنند، دوستداران ملت ایران امور عراق را در دست دارند، آمریکا و دوستدارانشان اذعان می کنند که ایران در عراق نقش آفرین است، این در حالی است که همه می دانند ایران در عراق حضور ندارد، جریانی که در عراق حکومت می کند، با تمام اشکالاتی که دارد جریان درستی است.

انقلاب اسلامی امروز در منطقه گام به گام جلو می رود

وی با اشاره به موضع گیری دولت مردان آمریکایی درباره ملت ایران گفت: از دولت جدید آمریکا برای اخذ رای اعتماد از مجلس آمریکا خواسته شد مواضعشان را مقابل ایران روشن کنند.

وی افزود: نمایندگان مجلس آمریکا از دولت جدید آمریکا پرسید که آیا حاضرید گزینه نظامی را مقابل ایران انتخاب کنید؟ گفتند جواب آری یا نه نمی شود داد و باید توضیح داد اما سنای آمریکا گفت که ما پاسخ مشخص می خواهیم که بالاخره پاسخ مثبت دادند تا رای اعتماد گرفتند.

پورمحمدی اذعان داشت: انقلاب اسلامی امروز در منطقه گام به گام جلو می رود، غرب و آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه به نتیجه نرسیدند و وقتی دیدند نمی توانند اثرات ایران در منطقه را کاهش دهند دست به تشدید تحریم زدند.

پورمحمدی با اشاره به اظهارات کیسینجر درباره اسرائیل گفت: وی که یکی از سیاست مداران و نظریه پردازان قدیمی آمریکا است اخیراً در مقاله ای گفته است در آینده اثری از دولت اسرائیل در منطقه نخواهد بود. وی افزود: اسرائیلی ها امروز به دولت آمریکا فشار می آورند که مقابل ایران عقب نشینی نکنند برای همین است که نماینده های صهیونیست در مجلس آمریکا از دولت جدید آمریکا می خواهند گزینه نظامی نیز جزو راهکارهای مقابله با ملت ایران باشد.

با بی تدبیری برخی مسئولان کانون های ثروت و قدرت در کشور تقویت می شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: ملت ایران که روزگاری شاه را از کشور خارج کرد امروز نقشه های آمریکا را از بین خواهد برد.

وی تاکید کرد: راه اول غلبه بر توطئه های دشمن بصیرت و آگاهی است، باید جایگاه خود را خوب درک کنیم. مقام معظم رهبری گفتند که امروز در یک پیچ تاریخی هستیم. باید این پیچ تاریخی را درک کنیم و راه خودمان را باید خوب انتخاب کنیم.

و اامروز باید وضع خود در داخل کشور را به سامان برسانیم. دشمنان فشار آورده اند و دوستان در داخل هم مقداری بی توجهی کرده و بعضاً نیز مقداری کم لطفی می کنند و شرایط سخت شده است. باید شرایط فعلی را اصلاح کرد و اصلاح نیز بی تردید دست مردم است.

وی افزود: گاهی اوقات متأسفانه مسئولین بعد از کسب قدرت خود را گم می کنند، گاهی اوقات مسئولین وقتی پول های فراوان و دلارهای فراوان نفتی در اختیارشان قرار می گیرد متأسفانه وعده های خود را فراموش می کنند. درست است که ما این طرف و آن طرف می گوییم که کشور را از تبار قدرت و ثروت خارج کرده ایم و حتماً هم باید این کار را انجام دهیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: این کشور بر اساس نظر مردم و محرومین به پیروزی رسیده است، این کشور را از کانون های ثروت و قدرت خارج کرده و دست امام مستضعفان داده ایم و خود سرباز امام شده ایم و در جبهه امام جنگیدیم و امروز به اینجا رسیده ایم اما طبیعی است کانون های ثروت و قدرت اوضاع کشور را بهم می ریزند.

وی در ادامه گفت: اما گاهی اوقات کانون ثروت و قدرت همان است که ما به برخی مدیران داده ایم، امروز بیشترین قدرت و ثروت دست مدیران کشور است و مدیران باید حواسشان جمع باشد.

وی افزود: مدیران نباید بی تدبیری کرده، مشورت نکرده و خود رایی کرده و وقت خود را صرف حاشیه ها گذاشته و به مشکلات کشور دامن می زنند.

پورمحمدی گفت: عده ای نیز در این وضعیت از اختلافات سوء استفاده کرده و در اثر این سوء استفاده ها کانون های قدرت و ثروت کوچک جیب های خود را پر می کنند و متأسفانه پر کرده اند. گاهی اوقات برخی مسئولین بد تصمیم می گیرند و جیب عده ای پر می شود.

انتقاد از حوادث مراسم ۲۲ بهمن قم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: بنابراین بی تدبیری برخی مسئولان است که کانون های ثروت و قدرت در کشور را تقویت می کند.

وی افزود: برخی مسئولین کارها و وظایف خود را خوب انجام نداده و عده ای از کانون ثروت و قدرت را تقویت می کنند، دشمن نیز طمع کرده و از این وضعیت سوء استفاده می کند، چرا که دشمن می داند از اختلاف و دعوا می توان خوب استفاده کرد. اینجا است که دشمن فعال می شود.

وی تصریح کرد: راه حل آن آگاهی و بصیرت من و شما است، خوشبختانه رهبر معظم انقلاب در اوج آگاهی و آگاهی افزایی قرار داشته و هوشمندانه و مدبرانه اوضاع کشور را مدیرت می کنند، رهبر تلاش می کنند به دشمن مجال داده نشود و به تعبیر خودشان در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی افزود: برخی حرف و حدیث ها که مطرح شد فرمودند ادامه ندهید و من بعداً خودم صحبت می کنم تا فضای وحدت ملت حفظ شده و مردم با آگاهی عمل و رفتار کنند. انتظار بود حرفی زده نشود تا دشمنان سوء استفاده نکنند ولی متأسفانه باز هم حرف هایی زده می شود و شنیدیم که در روز ۲۲ بهمن از تریبون مراسم حرف هایی زده شد که نباید می شنیدیم یا رفتاری در قم رخ داد که نباید رخ می داد.

پورمحمدی تاکید کرد: این مسایل دغدغه های مقام معظم رهبری است، راهکار این دغدغه ها، ما ملت و مردم هستیم. ملت ایران نشان داده است که همواره پیرو امام(ره) و رهبری است.،همان طور که روزگاری با امام(ره) خود از همه پیچ های سخت عبور کرده ایم، ان شاءالله امروز با رهبری معظم و الهی خود از همه پیچ های سخت عبور خواهیم کرد.

مسئول نباید شعار بدهد؛ مسئول باید دنبال معیشت مردم باشد

پورمحمدی با تأکید بر این که «امروز چاره مملکت شعار دادن نیست» گفت: امروز چاره مملکت حضور آگاهانه ملت است که در ۲۲ بهمن دیدیم. هر چه شعار، حماسه، شعور و انقلابی گری بود مردم ما روز ۲۲ بهمن نشان دادند. رهبر مان هم فرمود من انقلابی ام. مسئول نباید شعار بدهد؛ مسئول باید دنبال معیشت مردم باشد.

وی افزود: مسئول باید دنبال اشتغال و تولید باشد، اگر مسئولی دنبال حاشیه بیفتد بداند که از مسیر امام و رهبری جدا افتاده است، اگر رهبری می فرماید امسال سال تولید است باید همه کارها را کنار گذاشت و دنبال تولید بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دشمن می خواهد ما را در اقتصاد به زمین بیندازد و حرف فرهنگی ما را نیز نادیده بگیرد و بگوید این ها که نمی توانند کشور را اداره کنند حرفی برای گفتن ندارند.

انحراف بزرگ امروز کشور این است که از خط رهبری برای تقویت اقتصاد کشور طفره برویم

وی گفت: امروز تکلیف همه مسئولان تلاش در راستای رفع مشکلات معیشت، تولید و اشتغال کشور است. رهبری می فرمایند اشتغال، تولید، کار و سرمایه ایرانی آن وقت می شنویم که در سال تولید ملی بخشی از شهرک های اقتصادی غیرفعال شده اند. این در حالی است که قرار بود تولید و اشتغال افزوده شود؛ قرار بود سرمایه بیشتری جذب شود. چرا این طور شد؟! ما داریم از اهداف خود منحرف می شویم.

پورمحمدی که در جمع مردم دزفول سخن می گفت با بیان این که «این روزها همواره از جریان انحرافی سخن به میان آورده می شود اما من جریان انحرافی را قبول ندارم» افزود: انحراف بزرگ امروز کشور این است که از خط رهبری برای تقویت اقتصاد کشور طفره برویم. متأسفانه ما از خط تولید کشور که قدرت کشور است داریم طفره می رویم.

در روز جشن پیروزی انقلاب رخ داد؛ تشنج و اخلال، در سخنرانی رئیس مجلس در قم

0ssryc4o9bfgxwe4b4re.jpg

عده ای حدود ۱۰۰ نفر از حامیان محمود احمدی نژاد که برخی از آن ها کفن پوش بودند، از همان آغاز سخنرانی شروع به سردادن شعار و بعد از آن پرتاب مهرهای نماز به سمت رییس مجلس کردند.

سخنرانی علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان ۲۲بهمن قم، با تشنج و درگیری نیمه تمام ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز به عنوان سخنرانی اصلی جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصوم(س) قم، نتوانست سخنرانی خود را به پایان برساند، چرا که عده ای حدود ۱۰۰ نفر از حامیان محمود احمدی نژاد که برخی از آن ها کفن پوش بودند، بلافاصله پس از آن که علی لاریجانی پشت تریبون قرار گرفت، شروع به سردادن شعارهایی از جمله "لاریجانی، بصیرت، بصیرت"، "خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت" و... کردند، اما لاریجانی بی توجه به این شعارها، سخنرانی خود را ادامه داد.

بعد از حدود دو الی سه دقیقه که سخنرانی لاریجانی همراه با هیاهوی این افراد ادامه داشت، به یک باره پرتاب مهرهای نماز حرم حضرت معصومه(س) به سمت علی لاریجانی و بعد از آن پرتاب کفش و نعلین نیز شروع شد، که بازهم علی لاریجانی به سخنرانی خود ادامه داد و به همین دلیل برخی از مردم قم و روحانیون حوزه علمیه که حامی نماینده شهرشان بودند، در جلوی جایگاه سخنرانی قرار گرفته و دست های خود را روی هوا نگاه داشتند تا مهرهای نمازی که به سمت جایگاه پرتاب می شود، به لاریجانی برخورد نکند.

علی لاریجانی یک بار خطاب به افراد شعاردهنده گفت آقایان حالا بنشینید، که این افراد شدت اعتراض خود را بیشتر کرده و رفته رفته از نقاط مختلف شبستان امام خمینی(ره) خود را به نزدیک ترین نقطه سخنرانی رساندند و نرده هایی که در صفوف اول و جایگاه چیده شده بود را انداخته و به سمت جایگاه سخنرانی حمله ور شدند که به همین دلیل محافظین رئیس مجلس مجبور شدند، وی را از شبستان امام خمینی(ره) بیرون ببرند.

پس از آن احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در دوران انتخابات مجلس نهم در لیست جبهه پایداری و حامیان آیت الله مصباح قرار داشت، روی جایگاه رفت و معترضین را به آرامش دعوت کرد.

حجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم بلافاصله پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به افراد حاضر در شبستان امام خمینی(ره) گفت: ای امیدهای دل رهبری، گوش به فرمان او حرکت کنید.

متن کامل سخنان حجت الاسلام سعیدی متعاقبا منتشر می شود.

خاطرنشان می شود که شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۸۵ نیز شاهد بی حرمتی عده ای از شاگردان آیت الله مصباح یزدی به آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، یعنی درست یک سال بعد از تهمت هایی که محمود احمدی نژاد نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی زد، اما حال بعد از سخنان محمود احمدی نژاد در یکشنبه گذشته در مجلس شورای اسلامی و مسائلی که در مورد خانواده لاریجانی مطرح کرد، بازهم شبستان امام خمینی(ره) شاهد یک اقدام مشابه سال ۸۵ بود.

برخی از مردم قم بعد از پایان این جلسه می گفتند جشن پیروزی انقلاب به کام مردم قم تلخ شد.

گفتنی است صبح امروز علی لاریجانی به محض ملحق شدن در بین مردم قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مورد استقبال جمعی از مردم قرار گرفت و آن ها باشعار الله اکبر، رئیس با ولایت حمایت حمایت؛ مورد استقبال مردم قرار گرفت.

بلافاصله بعد از این اقدام جمعی از حامیان محمود احمدی نژاد که در چهارراه شهدای قم پوسترهایی از محمود احمدی نژاد و رهبر مقام معظم انقلاب را با شعار زنده باد بهار و تو به ما جرأت طوفان دادی را به دست داشتند؛ به دنبال علی لاریجانی شعارهای لاریجانی بصیرت بصیرت و رئیس بی ولایت نمی خواهیم سردادند.

برگرفته از سایت آفتاب

10 بیماری موثر بر میل جنسی زنان

بسیاری از بیماری‌ها با کاهش میل جنسی، باعث می‌شوند روابط زناشویی تحت تاثیر قرار بگیرد. در واقع می‌توان کاهش میل جنسی را به‌عنوان یکی از بارزترین عوارض این بیماری‌ها به‌حساب آورد.

 با توجه به این حقیقت می‌توان اذعان کرد که اگر دچار کاهش میل زناشویی و یا هر نوع اختلال دیگری در این عملکرد هستید، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید تا دلیل اصلی آن مشخص شود و با رفع مشکل زمینه‌ای، این مشکل شما نیز برطرف شود…

بیماری های موثر

در ادامه به بعضی از مهم‌ترین بیماری‌‌هایی که میل زناشویی را تحت تاثیر قرار می‌دهند اشاره می‌کنیم:

۱- بیماری‌های عروقی

برخی از اختلالات عروقی در قالب مشکلات زناشویی خود را نشان می‌دهند که به مرور زمان رگ‌های خونی را تحت تاثیر قرار داده، شریان‌ها را سخت و باریک می‌کنند و همین مساله، خون‌رسانی به دستگاه تناسلی را کاهش می‌دهد.

۲- دیابت

اغلب مشکلات زناشویی ناشی از بیماری دیابت است که با مشکلات دیگری نظیر آسیب‌های عصبی و بیماری‌‌های عروقی همگام می‌شود. در زنان این عارضه به شکل کاهش میل زناشویی خود را نشان می دهد. البته این عوارض با کنترل قندخون ، فشارخون و مقدار کلسترول خون، قابل جبران است.

۳- افسردگی

اغلب به‌دنبال افسردگی اختلالات زناشویی بروز می‌کند. اگر مواد شیمیایی مغز و یا هورمون‌ها و ناقل‌های عصبی در وضعیت متعادلی نباشند، میل زناشویی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و دارو‌های ضدافسردگی باعث کاهش میل زناشویی می‌شوند.

البته خوشبختانه دارو‌هایی با فرمول مشابه ویاگرا و یا خود ویاگرا می‌توانند به بهبود این وضعیت کمک موثری کنند.

۴- یائسگی

میل زناشویی زنان به موازات تغییر در هورمون‌های خاصی در یائسگی کاهش پیدا می‌کند. کاهش مقدار هورمون استروژن (هورمون زنانه) در زنان که در انگیختگی زناشویی موثر است، باعث خشکی واژن و دردناکی آمیزش می‌شود. تستوسترون (هومون مردانه)، هورمونی که در میل زناشویی هر دو جنس نقش دارد، با کاهش فعالیت تخمدان‌ها کاهش می‌یابد و در مجموع، این مساله باعث کاهش میل زناشویی می‌شود.

۵- عوارض جانبی برخی داروها

دارو‌های بی‌شماری هستند که چنین تاثیر ناخواسته‌ای را به همراه دارند. علاوه بر دارو‌های ضدافسردگی، دارو‌های فشارخون و حتی دارو‌های ضدبارداری می‌توانند میل زناشویی را تحت‌تاثیر قرار دهد.

۶- ام.اس

بیماری ام.اس که باعث تخریب سیستم عصبی مرکزی می‌شود، روی عملکرد آمیزشی تاثیر می‌گذارد. عدم خشنودی از آمیزش و یا کمبود میل زناشویی در زنان می‌تواند دال بر ابتلا به این بیماری باشد. بیماری‌های عصبی دیگری نظیر پارکینسون نیز چنین تاثیر مشابهی را به همراه دارند.

۷- آندومتریوز

علایم دردناک بیماری آندومتریوز نظیر گرفتگی‌های شکمی‌ دردناک، قاعدگی‌های شدید و درد مزمن لگنی، امکان آمیزش را به سختی فراهم می‌کند و تجربه‌ای ناخوشایند خواهد بود.

۸- کیست‌های تخمدانی

آمیزش‌‌های دردناک، می‌تواند علامتی از کیست‌های تخمدان‌ باشد. بیماری التهاب لگن و یا سرطان لگن نیز چنین علامتی را به همراه دارند. به طور کلی آمیزش‌های دردناک را نباید نادیده گرفت.

۹- اختلالات تیروییدی

تیرویید، غده‌ای در جلوی گردن است که نقش مهمی را ‌در حیات و سلامت فرد ایفا می‌کند. کنترل سوخت و ساز بدن، از دما گرفته تا وزن، و همچنین سلامت زناشویی از جمله فعالیت‌های غده‌ تیرویید است.

۱۰- آپنه

آپنه که اصطلاحا به آن، “خفگی در خواب” می‌گویند، مشکلی است که در آن تنفس به مدت ۱۰ ثانیه متوقف می‌شود و این روند مرتب در خواب تکرار می‌شود.

پزشکان می‌گویند آپنه نیز می‌تواند به بروز مشکلات زناشویی در مردان منجر ‌شود.

واقعیت‌ها

شما ممکن است احساس کنید که میل زناشویی شما کمرنگ شده است، یا چیزهایی که قبلا برای شما لذت‌آور بوده، اکنون ناراحت‌کننده به نظر می‌رسند.

شما تنها نیستید. خیلی از زنان در مراحلی از زندگی خود، دچار مشکلات زناشویی می‌شوند.

ناتوانی زناشویی در زنان دلالت بر مشکلات مزمن یا عودکننده در برخورد با یک یا برخی از پاسخ‌های زناشویی دارد. به آنچه شما تجربه می‌کنید، ناتوانی زناشویی در زنان نمی‌گویند مگر اینکه درباره آن مضطرب شوید، یا تاثیر منفی بر ارتباط شما با همسرتان بگذارد.

اگرچه مشکلات زناشویی مربوط به ناتوانی زناشویی در زنان، دلایل متفاوتی دارد، ولی اغلب قابل درمان هستند.

علایم و نشانه‌ها

دلواپسی زناشویی در زنان در هر سنی اتفاق می‌افتد، ولی ممکن است در زمان‌ تغییرات هورمونی شایع‌تر باشد، مانند بعد از زایمان، یا یائسگی.

نگرانی‌های زناشویی همچنین ممکن است با بیماری‌های عمده ای مانند سرطان همراه باشند.

اگر شما یک یا بیشتر از موارد زیر را تجربه کرده‌ باشید، مشکل شما به‌عنوان ناتوانی زناشویی در زنان دسته‌بندی می‌شود:

- میل زناشویی در شما کم شده، یا وجود ندارد.

- با انجام فعالیت زناشویی برانگیخته نمی‌شوید، یا علی‌رغم میل زناشویی، برانگیخته نمی‌شوید.

- نمی‌توانید به اوج لذت زناشویی (ارگاسم) برسید.

- هنگام نزدیکی، درد دارید.